וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מפתחת "אייפון נאנו" - גירסה מוקטנת של הסמארטפון הפופולרי

סוכנויות הידיעות

14.2.2011 / 15:29

ה"אייפון נאנו" צפוי להיות מחצית מגודלו של האייפון 4 ולהימכר בחצי מהמחיר



אפל מפתחת דגם חדש, קטן ומוזל יותר של האייפון, שיימכר במקביל לגירסתו הרגילה של המכשיר - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציין כי המהלך נועד להגביר את מכירותיה של אפל בעקבות התחרות המתלהטת בשוק הסמארטפונים.



לדברי גורם שראה את אב הטיפוס של ה"אייפון נאנו", כפי שכונה בבלוגים רבים, גודלו של המכשיר יהיה כחצי מגודלו של האייפון 4. הטלפון החדש, ששם הקוד שלו באפל הוא n97 לדברי גורמים המקורבים לחברה, יימכר לחברות סלולר בחצי ממחירו של אייפון רגיל, מה שיאפשר להן לסבסד את מחירו המלא של המכשיר ולכן גם להגדיל את נתח השוק של האייפון. אפל מוכרת כיום את המכשיר לחברות סלולר תמורת 625 דולר בממוצע.



הדיווח ב"ג'ורנל" התפרסם לאחר ששמועות בנוגע לאייפון המוזל הופיעו בבלוגי טכנולוגיה כמו אפל אינסיידר ואחרים. לפי הבלוגים, האייפון המוזל יימכר תמורת כ-200 דולר ליחידה. הוא יהיה קל בהרבה מהאייפון 4, ויכלול מסך מגע מקצה לקצה, כמו גם מקלדת וירטואלית ויכולת זיהוי פקודות קוליות. לא ידוע מתי אפל תשיק את המכשיר החדש בשלב זה, אולם יצרניות הסלולר צפויות להציג דגמים חדשים של סמארטפונים בברצלונה בשבוע הבא.



התחרות בשוק הסמארטפונים התלהטה בחודשים האחרונים, על רקע תחזיות לפיהן המכירות של טלפונים חכמים יזנקו ב-39% השנה ל-421 מיליון מכשירים. נתח השוק של האייפון, שהושק לראשונה ב-2007, היה רק 3.4% בשנה שעברה לפי חברת המחקר idc, בשל מחירו הגבוה לעומת סמארטפונים אחרים.



עוד דיווח ה"ג'ורנל" היום כי שירות האחסון המקוון של אפל, mobileme, יהפוך לשירות חינמי שיאפשר למשתמשים של מכשירי אפל לשמור בהם תמונות, קבצי מוסיקה וסרטי וידאו, ובכך יבטל את בייצור מכשירים בעלי זיכרון גדול. כיום השירות מוצע למשתמשי אפל בעמלה שנתית של 99 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully