וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"לוויתן" נכנסו לתוכנית הלימודים של משרד החינוך

ליאור דטל

14.2.2011 / 16:50

היום הועבר לכ-5,000 תלמידי גיאוגרפיה, שיעור וידיאו מקוון בנושא גילויי הגז



גילוי מאגרי הגז הטבעי בשדות תמר ולוויתן נהפך השנה לאחד הנושאים הנלמדים בשיעורי גיאוגרפיה בחטיבות הביניים ובתיכונים. היום הועבר לכ-5,000 תלמידי גיאוגרפיה, בכיתות ז'-י"ב בכ-50 בתי ספר בישראל, שיעור וידיאו מקוון בנושא גילויי הגז על ידי פרופ' עקיבא פלכטר, מהמחלקה לגיאופיזיקה ומדעים פלנטריים באוניברסיטת תל אביב.



השיעור הועבר כחלק מפרויקט משותף של משרד החינוך והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), שסיפקה לבתי הספר את האמצעים הטכנולוגיים לניהול השיעור. ההרצאה הוקרנה בכיתות הלימוד, והתלמידים התקבצו באולם הספורט או באחת הכיתות בבתי הספר.



באמצעות המערכת של מט"ח התלמידים והמורים יכלו להשתתף בשיעור ולשאול שאלות שנשמעו בכל הכיתות בהן הוקרן השיעור או לכתוב הערות שהופיעו תוך כדי ההרצאה. בהמשך השבוע ההרצאה תעלה לאתר האינטרנט של הפרויקט לשימושם של מורים ותלמידים נוספים.



ההרצאה התרכזה בהיבטים המדעיים של גילויי הגז והגורמים הפיזיים שהביאו להיווצרותו מול חופי ישראל, כמו גם בהשפעות הכלכליות והגיאו פוליטיות של הגילויים על ישראל והאזור. בנוסף, בשיעור עלתה גם שאלת התמלוגים של המדינה מגילויי הגז וסקירה על החוק הישראלי בהשוואה בינלאומית. גם התלמידים התייחסו לשאלת התמלוגים והשפעת התגלית על כלכלת ישראל.



תוכנית הלימודים בגיאוגרפיה כוללת התייחסות ליחסי הגומלין בין האדם והסביבה, ועוסקת גם במשאבי טבע. כחלק מהתוכנית לומדים התלמידים על חיפושי גז ונפט, ההשקעה הכרוכה בכך והשיטות המדעיות השונות שמעורבות בתהליך. בנוסף, קיימת התייחסות לנושא גם במסגרת תוכנית הלימודים שעוסקת בכלכלת ישראל במסגרת שיעורי גיאוגרפיה. כחלק מהתוכנית, המשרד מנחה את המורים להתייחס לנושאים אקטואליים הקשורים לתוכנית הלימודים - כאשר השנה גילוי מאגרי הגז היה אחד הנושאים שנדונו בהרחבה בקשר למשאבי טבע.



"אנחנו מנסים לשלב אירועים אקטואליים לתוך תוכנית הלימודים כדי להראות לתלמידים שמה שהם לומדים קשור למה שקורה בעולם. כך אנחנו מעודדים אותם גם להיות מעורבים באקטואליה ולתת להם תובנות וידע שיעזור להם לגבש עמדה ולקבל החלטות בעתיד", אומרת דליה פניג, המפקחת על לימודי הגיאוגרפיה במשרד החינוך. "השיעורים האלה מועברים בדרך כלל על ידי מומחים מובילים בתחום וזה יוצר עניין גם אצל תלמידים וגם אצל מורים שנרגשים מהאפשרות לפנות אליהם ולשאול אותם שאלות", אומרת פניג.



זו לא הפעם הראשונה בה העביר המשרד שיעור סימולטני לתלמידים. לאחרונה הועבר להם שיעור דומה בנושא ההפיכה במצרים על ידי פרופ' אמנון סופר מאוניברסיטת חיפה, ולפני כן על השריפה בכרמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully