וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב מבקש מהחברה הציבורית סקיילקס תרומה של 9 מיליון שקל לעמותה פרטית בשליטתו

ערן אזרן

14.2.2011 / 17:30

"דרך הלוטוס" היא עמותה פרטית של בעל השליטה בפרטנר העוסקת בתחום רפואת השיניים למעוטי יכולת



אילן בן דב, בעל השליטה בחברת התקשורת , מבקש מהאסיפה הכללית בחברה הציבורית סקיילקס המחזיקה בפרטנר (45%) לאשר העברת תרומה של 9 מיליון שקל לעמותת "דרך הלוטוס", שהינה חברה פילנתרופית פרטית של בן דב.



דרך הלוטוס מפעילה רשת של 13 מרפאות שיניים למשפחות מעוטות יכולת ברחבי הארץ. העמותה נוסדה על ידי בן דב בשנת 2006, והוא בעל השליטה בה, מנהלה ותורם בלעדי שלה. בשנים 2009 ו-2010 תרמה סקיילקס סכום כולל של כ-5 מיליון שקל לחברה, כאשר היקף התרומה הנוכחי יצטרף לסכום זה וייפרס לאורך שלוש שנים בין 2011-2013. התרומה נדרשת לאישור רוב רגיל מבין כלל בעלי המניות שאינם בניגוד עניינים בסקיילקס, וזאת כאשר לפחות שליש מהמשתתפים שאינם בעלי עניין יצביעו, וסך המתנגדים לא יעלה על 1% מכלל זכויות ההצבעה.



סקיילקס מחזיקה בפרטנר לאחר שרכשה השליטה בחברה (51.3%) באוגוסט 2009 תמורת 5.29 מיליארד שקל, תחת מינוף של 87%. בן דב מימן אז רק חלק קטן מהיקף העסקה באמצעות הונו הפרטי, כאשר שאר הסכום גויס באמצעות חבילת אשראי שכללה מימון חוץ בנקאי, מימון בנקאי והלוואת בעלים. בפועל יצא שבן דב רכש את השליטה בפרטנר, ששווי השוק שלה הוא כ-11.1 מיליארד שקל, בהון פרטי של 6% בלבד מהשווי הכולל של החברה, כאשר שאר הסכום גויס מהציבור בדרכים שונות.



בעוד שבן דב השתמש בהון הציבור לשם רכישת השליטה בפרטנר, ובעוד שסקיילקס נהנית מתזרים המזומנים של חברת התקשורת המצליחה, כעת נדרשים בעלי המניות לאשר את העברת הכספים שהצטברו בקופתה של סקיילקס לזרוע פילנתרופית פרטית של בן דב.



המקרה הנוכחי אינו מקרה ייחודי. בעלי שליטה ניצלו כבר בעבר את שליטתם בחברות ציבוריות לשם הפקת רווחים בדרכים שונות לחברות הפרטיות שבבעלותם. כך היה למשל במקרה של אי.די.בי מהשנה שעברה, שבו רכשה החברה הציבורית שבשליטת נוחי דנקנר את הבעלות בגנדן תיירות הפרטית מידי דנקנר עצמו ושותפיו. גנדן החזיקה אז בישראייר המופסדת, והעסקה שיחררה את דנקנר ושותפיו מערבויות אישיות לחוב של חצי מיליארד שקל.



הפעם, בן דב אינו מנדב מההון הפרטי שלו על מנת לתרום לעמותה שבשליטתו אלא משתמש בחברה הציבורית שבבעלותו לשם העברת הכספים; ובנוסף - מדובר ברווחים שהצטברו בקופתה של סקיילקס הודות למינוף אדיר שהושג מהציבור.



עד עתה לא ניתן היה להשיג את תגובתו של בן דב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully