וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל המיזוג בין עטיה גרופ לחברת הביומד סליוול

ערן אזרן

14.2.2011 / 18:53

בעלי המניות טענו כי קופחו בהסכם שהתגבש לעומת בעל השליטה נוכחי - שלום עטיה



נכשל המיזוג בין השלד הבורסאי עטיה גרופ, הנשלטת על ידי שלום עטיה (36%) לבין חברת הביומד סליוול, כך דיווחה אתמול החברה לבורסה. המיזוג, שנעשה על רקע ניסיונותיה של עטיה לגבש הסדר חוב בינה לבין נושיה, בוטל בשל התנגדותם של בעלי המניות מחשש שההסכם שגובש מקפח אותם.



סליוול הוקמה בשנת 2003 על ידי ד"ר אנדי וולף, מומחה ברפואת הפה ולשעבר מנהל מחלקת רפואת השיניים בבית החולים אסותא, והמהנדס בן ציון בייסקי, אשר שימש כמנכ"ל נורטל ישראל וניהל מספר חברות היי-טק. החברה מפתחת מכשור דנטלי רפואי לטיפול בבעיית יובש-פה כרוני ומוצרים בתחום שחרור מבוקר של תרופות בחלל הפה.



לפי תנאי עסקת המיזוג בין עטיה לסליוול, בעל השליטה בחברה, שלום עטיה, אמור היה לרכוש מן החברה בניין בקרואטיה ב-6 מיליון שקל - סכום שאמור היה להגיע מסליוול. בתמורה לכך סליוול תקבל מניות בעטיה ותגיע לאחזקה של 90% מהחברה. עם זאת, בהסכם נקבע עוד כי עטיה יקבל אופציות בחברה החדשה-ישנה, שיוכל מאוחר יותר לממש.



בתחילה העסקה אושרה באסיפה הכללית ברוב של 63.48% מהקולות, אך לאחר ההצבעה טענו בעלי מניות בחברה, בהובלת קבוצת פרופיוז'ן של רן מור, כי חלק מן המצביעים הם בעלי עניין בעסקה או מקורבים לבעל השליטה, כך שהצבעתם אינה צריכה להיכלל. בנוסף, קבוצת פרופיוז'ן, שהספיקה בינתיים גם לעתור לבית המשפט, טענה כי האופציות שניתנו לעטיה מתגמלות אותו בצורה עקיפה ומקפחות אותם.



בעקבות הודעת ההתנגדות של פרופיוז'ן פתחה רשות ני"ע בבדיקה ושלחה מכתב לפיו יש לראות במרבית המצביעים באסיפה כבעלי עניין אישי. סליוול, שזיהתה את המאבק המתפתח בחברה, החליטה לבטל את העסקה וכעת היא מחפשת מסגרות חדשות למיזוג ולמימון.



עטיה גרופ, שבין חברי דירקטוריון שבה נמנית גם הדוגמית מורן אטיאס, עוסקת ביזמות ובהשקעה בנדל"ן בחו"ל. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 6 מיליון שקל.



סליוול מפתחת פתרון לא רפואי לבעיית יובש הפה. בחברה מציינים כי דרך הטיפול המקובלת בתחום זה עד כה היא במתן תרופה בעלת תופעת לוואי קשות וכי גודל השוק מוערך ב-6 מיליארד דולר הכנסות לשנה. בין המכשירים אשר פיתחה החברה הוא ג'נרינו (gennarino) אשר זכה בתו איכות מ-tüv מגרמניה ואישור לשיווק באירופה (ce). החברה הגישה בקשה לקבלת אישור מרשויות הבריאות בארה"ב (fda).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully