וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג עשירי רוסיה: ולדימיר ליסין מוביל; אברמוביץ' במקום ה-5

סוכנויות הידיעות

14.2.2011 / 23:00

הונו של ליסין מסתכם ב-28.3 מיליארד דולר; במקום השני מיכאיל פרוחורוב, שהיה בעבר האיש העשיר ברוסיה



האיש העשיר ברוסיה הוא ולדימיר ליסין, בעליה של ענקית הפלדה נובוליפטסק, כך על פי דירוג עשירי רוסיה של המגזין "פיננס" לשנת 2011, שפורסם היום. המיליארדר רומן אברמוביץ', בעליו של מועדון הכדורגל צ'לסי, כבר אינו אחד משלושת האנשים העשירים ברוסיה, לאחר שבשנה האחרונה עקפו אותו אוליגרכים אחרים, בזכות רווחים מנפט וסחורות.



ליסין, אשר אינו חובב פרסום, שמר על מעמדו כאיש העשיר ברוסיה, לאחר שבשנה האחרונה זינק שוויו ל-28.3 מיליארד דולר, לעומת 18.8 מיליארד דולר ב-2010. במקום השני בדירוג נמצא מיכאיל פרוחורוב, שבעבר היה האיש העשיר ברוסיה, עם שווי של 22.7 מיליארד דולר, ואחריו אלישר אוסמאנוב, אחד השותפים במועדון הכדורגל האנגלי ארסנל, אשר הונו האישי מוערך ב-19.9 מיליארד דולר.



לעומת אליגרכים אחרים בדירוג, ששוויים זינק בשנה האחרונה הודות להתאוששות מחירי הנפט והסחורות, ירד רומן אברמוביץ' מהמקום השלישי למקום החמישי, עם שווי של 17.1 מיליארד דולר - עלייה של 100 מיליון דולר בלבד לעומת השנה שעברה. הקדים אותו ברשימה אולג דריפסקה, אחד מבעלי השליטה ברוסאל, חברת האלומיניום הגדולה בעולם, עם הון של 19 מיליארד דולר, לפי "פיננס".



הטייקונים הגדולים של רוסיה, שרבים מהם עשו את הונם בתקופת ההפרטות של שנות ה-90, ואחר כך השיגו השפעה פוליטית אדירה, נפגעו קשות במשבר הכלכלי העולמי של 2008. ואולם מאז המשבר התאוששו האוליגרכים במהירות, ומספר המיליארדרים ברוסיה עלה מ-49 בשנה שעברה ל-77 ב-2010. כל אחד מ-500 האנשים העשירים ברוסיה שווה לפחות 160 מיליון דולר, לפי "פיננס".



מתוך 100 הראשונים ברשימה ישנה רק אישה אחת - ילנה בטורינה, אשתו של ראש עיריית מוסקבה המודח, אשר הידרדרה מהמקום ה-47 בשנה שעברה למקום ה-94 השנה. הונה של בטורינה, בעליה של חברת בנייה גדולה שהרוויחה בשל קשריה למשרד ראש העיר, מסתכם ב-1.1 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully