וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

14.2.2011 / 23:23

על רקע הורדת ההמלצה לענקית הקמעונאות וול-מארט, העליות במגזר הסחורות והמשך חוסר הוודאות במצרים, נסגר מדד הדאו ג'ונס בירידה קלה, ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.3%

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת על רקע הורדת המלצה לענקית הקמעונאות וול-מארט מחד, ועליות במגזר הסחורות עקב זינוק בסחר של סין והמשך חוסר הוודאות במצרים מאידך.

מדד דאו ג’ונס, אשר עלה בשבוע שעבר ב-1.5%, נסגר בירידה קלה לרמה של 12,268 נקודות; מדד S&P 500, אשר טיפס מתחילת השנה בכ-6%, עלה ב-0.2% לרמה של 1,332 נקודות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,817 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר נסחר במגמה שלילית בתחילת יום המסחר, נסגר בסופו של דבר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 3.61%.

המועצה הצבאית של מצרים הודיעה אתמול על הקפאת החוקה ופיזור הפרלמנט, במה שנראה כהיענות לשתי דרישות מפתח של המפגינים שעדיין ממאנים לעזוב את כיכר א-תחריר בטענה כי על הצבא להודיע גם על ביטול חוקי החירום ולבצע צעדי דמוקרטיזציה נוספים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הגיש היום לקונגרס תקציב בסך 3.7 טריליון דולר לשנת התקציב 2012 המתחילה בחודש אוקטובר, אשר לטענת הממשל יפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-1.1 טריליון דולר בתוך עשור ויכלול צמצום או ביטול של יותר מ-200 תוכניות פדרליות לצד השקעות בחינוך, תחבורה ומחקר. חברי הקונגרס הרפובליקאים כבר הבטיחו להילחם בתקציב של אובמה, בטענה כי הקיצוצים שהציע הנשיא אינם עמוקים דיים.

מנהל התקציב של הבית הלבן, ג'ייקוב לו, אמר כי התקציב שהציע הנשיא לקונגרס יפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב, שצפוי להסתכם בשיא של 1.6 טריליון דולר השנה, וב-1.1 טריליון דולר ב-10 השנים הבאות. בנוסף לקיצוצים בתוכניות סיוע פדרליות ובסובסידיות לחברות נפט וגז, יכלול התקציב השקעות באנרגיה ובמחקר רפואי, בהכשרת 100 אלף מורים למדעים ומתמטיקה ובמימון רשת אלחוטית שתעניק גישה לאינטרנט מהיר ל-98% מהאמריקאים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully