וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופי הטלוויזיה זומנו לשר התקשורת לדיון במספרי האפיקים החדשים

מאת אופיר בר-זהר

15.2.2011 / 6:52

לפי חקיקת הרישיונות, הערוצים המסחריים ייפרדו מאפיקים 22 ו-10 לטובת מספרים חדשים; בין האפיקים הנשקלים: המספרים החד-ספרתיים, 12-17 או 24-29



>> שר התקשורת, משה כחלון, מקיים שיחות עם גופי הטלוויזיה לפני שיכריע בסוגיית מספרי הערוצים. ל-themarker נודע כי בימים אלה מוזמנים ללשכת השר לשיחות פרטיות גופי השידור, בהם זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, ערוץ 10 וכן חברות הכבלים והלוויין hot ו-yes.

במסגרת הדיונים מעלה כל גוף את בקשותיו בנוגע למספרי האפיקים הרצויים, לדעתו. השר אמור להעביר המלצתו בעניין זה עד 1 במארס - לאחר התייעצות עם שר האוצר. ככל הידוע רוב ההצעות שעל הפרק נדונו גם במסגרת תהליך החקיקה ומסתכמות בכמה אופציות עיקריות: הראשונה היא המספרים החד-ספרתיים, כלומר כחמישה מספרים רצופים בין הספרות 1-9; אופציה שנייה היא אפיקים 12-17; ואופציה נוספת וחדשה היא אפיקים 42-29. לאחר שייבחרו האפיקים המיועדים יתחרו עליהם במכרז זכייני ערוץ 2 וערוץ 10, ובעלי רישיונות חדשים שיגיעו בהמשך.



לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות. ספרות חד-ספרתיות נוחות יותר לשימוש לצופה, אך מדובר בספרות חשובות מאוד במערך הערוצים של hot ו-yes. שתי החברות משכנות באזורים אלה ערוצים נצפים מאוד וצפויות להתנגד באופן נחרץ להפקעתם. בחלק מהמקרים מדובר בערוצים המזוהים עם הספרה שלהם במשך שנים, כמו ערוץ 3 וערוץ 8. בנוסף, אם אחד הערוצים יקבל את אפיק 2, הרי שהוא בעצם משמר את המותג ערוץ 2, בעוד כוונת החוק היתה לחולל שינוי בשוק ולתת לכל הערוצים נקודת פתיחה שווה.



האופציה של אפיקים 12-17כנראה זוכה כרגע להתנגדות פחותה. כיום משדרת יס בערוצים אלה את הסדרות שלה ואילו הוט משדרת ערוצי סרטים, וכפי הנראה אפשר יהיה להזיז אותן כיחידה אחת ביתר קלות מאשר את הערוצים המשדרים באפיקים החד-ספרתיים. האפשרות לשדר באפיקים 24-29 לא נדונה במהלך תהליך החקיקה הארוך, אך כפי הנראה הועלתה על הפרק על ידי אחד הגופים הרלוונטיים.



שר התקשורת הציע להפקיע את האפיקים הנוכחיים של הערוצים המסחריים לאחר המעבר לרישיונות בשלב מאוחר יחסית בחקיקה. ועדת הכלכלה, ולאחר מכן הכנסת, קיבלו את המלצתו. מטרת המהלך היא לאפשר תחרות בתנאי פתיחה שווים גם לערוצים חדשים שירצו להיכנס, שכן קשה מאוד להתחרות בכוחו הנוכחי של ערוץ 2, שהיה מונופול במשך קרוב לעשור. השינוי יתבצע עם המעבר לרישיונות שצפוי לקרות ב-2013 או ב-2015.



ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully