וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות כמו באמריקה בלי לצאת מהארץ

מאת רותי לוי

15.2.2011 / 6:52

התרחיש הבא מוכר ודאי לגולשים רבים: נכנסים לאתר מכירות מחו"ל, נתקלים במוצר אטרקטיבי - ואז מגלים שהוא מבצע משלוחים רק לארה"ב. במקום לוותר על העסקה או לשלוח את החבילה לחברים באמריקה, אפשר להתקשר עם חברת שילוח המספקת כתובת בארה"ב ושולחת את הפריט עד הבית. על ח



>> לא פעם מכריזות הכותרות על מכירות "בלאק פריידיי" באמזון או מכירת חיסול באתר האינטרנט של חברת האופנה החביבה עליכם. ישראלים רבים ממהרים לשלוף את כרטיס האשראי, מוכנים לבצע הזמנה - ומתאכזבים לגלות שהאתרים אינם שולחים חבילות לישראל, אלא רק לכתובת בארה"ב. יש פתרון לבעיה: אתרי שילוח עם כתובת אמריקאית, שמקבלים את החבילות שלכם ודואגים לשלוח אותן אליכם, גם ליעדים שהמוכרים אינם מגיעים אליהם באופן ישיר.



אתרי השילוח האלה יוצרים למנויים שלהם כתובת אמריקאית, כך שגולש שנרשם לאתר מקבל כתובת אישית בארה"ב, ללא תשלום. הגולש יכול להשתמש בכתובת במעמד הרכישה בכל חנות מקוונת שמבצעת משלוחים לארה"ב בלבד. כשהמוצר שהוזמן מגיע למחסני אתר השילוח בארה"ב, נשלחת על כך הודעה ללקוח. משלב זה נדרש הלקוח לשלם על השירותים שמעניק האתר: העברת המוצר לישראל, שחרורו מהמכס ושילוחו עד בית הלקוח. המעוניינים יוכלו גם לרכוש מהאתר ביטוח לתכולת החבילה.

ענף אתרי הכתובת האמריקאית התעורר לחיים באחרונה, כשחברת הבלדרות העולמית tnt אקספרס השיקה את השירות worldshop tnt. שחקנית נוספת בתחום היא חברת מסטופ, המציעה את השירות מאז 2000, ולאחרונה עברה מתיחת פנים והשיקה אתר צבעוני, כמה שעות לאחר השקת השירות של tnt. גם אתר יושופס, הפעיל מאז 2007, עמל בחודשים האחרונים על השקה מחודשת, והוא צפוי לעלות לרשת בגרסתו החדשה בימים הקרובים.



"ב-2010 רשמנו גידול של 100% בפעילות לעומת 2009, מה שמוכיח שתחום הקניות בחו"ל הוא נושא חם ומתפתח בתקופה האחרונה", אומר רונן איקוניקוב, מנכ"ל מסטופ ישראל. לדברי איקוניקוב, המודעות לאפשרויות הקנייה ברשת התגברה באחרונה, בין היתר, בשל ההתעניינות הגוברת באתרי קניות חברתיות.



הלקוח הטיפוסי: צעיר חילוני ומשכיל



הלקוח הישראלי הטיפוסי שרוכש מוצרים מאתרים אמריקאיים הוא גבר (61%), צעיר מתחת לגיל 35 (54%), חילוני (69%) ובעל השכלה אקדמית (66%) - כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר מרקט-ווץ' בקרב מדגם מייצג עבור אתר יושופס בסוף 2009.



משתתפי הסקר נשאלו גם על הרגלי רכישת מוצרים באינטרנט הדורשים משלוח. הסקר מצא כי 78% מהנשאלים רכשו מוצרים באינטרנט. 18% מתוכם הצהירו כי הם מבצעים רכישות כאלה בתדירות גבוהה. 40% מהנשאלים אמרו כי רכשו מוצרים באתר אמריקאי ו-70% מהם אמרו כי נתקלו בבעיה כשביקשו לרכוש באתרים שאינם מבצעים משלוחים לישראל.



כשנשאלו הנסקרים כיצד פתרו את בעיית השילוח נמצא כי 50% מהם השתמשו בכתובת של קרוב המתגורר בחו"ל, שקיבל את המוצר ושלח אותו להם; 8% המתינו לנסיעה הבאה לחו"ל ו-42% ויתרו ולא קנו באתר.



"זיהינו צורך בשירות, כי שיעור גבוה מקהל היעד נתקל בחוסר מוכנות של האתרים האמריקאיים לשלוח את המוצר לישראל", אומר ירון בן-אלי, מנכ"ל יושופס. לדבריו, השוק נמצא בתחילת דרכו: "שיעור החדירה נמוך. אני מעריך שכל האתרים הפועלים במודל מביאים לישראל 25-30 אלף חבילות בחודש. זה כלום. יש לאן להתפתח".



הבדלים במהירות השילוח ובמבצעים



מבדיקת השירותים המוצעים באתרים עולה כי התחרות האמיתית אינה מסתיימת במחיר הקטלוגי של השילוח. תפקיד מכריע יש, למשל, לעלות הביטוח שמציעה כל חברה. מסטופ, יושופס ו-ezbuyus מבטחות תכולה שעלותה נמוכה מ-100 דולר ללא תשלום נוסף. תכולה יקרה יותר מבוטחת במסטופ וביושופס לפי 1% מהעלות. ב-ezbuyus תכולה יקרה מבוטחת לפי 1.25%-1.5% מהעלות, ו-tnt דורשת 2% מעלות התכולה בכל מקרה. בעלויות של 1,000 דולר ויותר הדרישה נהפכת משמעותית, ופוגעת באטרקטיביות של השירות הסופי, אף שמחיר השילוח של החברה נמוך יותר.



אתר ezbuyus מציג מחיר שילוח קבוע ונוח למוצרים ספציפיים כמו מחשב נייד, אופניים, עגלת תינוק ומסכי lcd בגדלים שונים, מה שהופך אותו ברוב המקרים לזול ביותר לעומת המתחרים במוצרים אלה.



כוחה של חברה בממדים כשל tnt אקספרס הוא באפשרות השילוח המהיר - שלושה ימי עסקים בלבד מרגע הגעת החבילה לכתובת בארה"ב. המתחרות מתחייבות שהחבילה תגיע לבית הלקוח בתוך שבוע מיום הגיעה לכתובת האמריקאית.



בנוסף, tnt מבצעת בעצמה את השחרור מהמכס ואת ההפצה בישראל - ולא רק את השילוח מחו"ל. יתר החברות מבצעות בעצמן את השילוח מחו"ל, אך נעזרות בשירותיהן של חברות נוספות עבור פעולות השחרור מהמכס וההפצה בישראל. היכולת של tnt לעשות בעצמה את שלוש הפעולות מאפשרת לה לגבות את התשלום תמורת השירותים כשהחבילה כבר נמצאת בישראל ולא מוקדם יותר, כפי שנוהגות המתחרות.



אתר יושופס מציע בנוסף למשלוח האווירי המקובל גם משלוח ימי, שדרכו תגיע חבילה ללקוח בפרק זמן של עד 21 ימי עבודה, בחיסכון של עד 50% ממחיר השילוח. אפשרות זו יכולה להתאים לצרכנים סבלניים שמחפשים הוזלה משמעותית בעלויות עבור מוצרים כבדים.



האתרים מסטופ ו-ezbuyus דורשים לקבל את פרטי כרטיס האשראי שלכם עם ההרשמה לקבלת הכתובת האמריקאית, ולפני שנעשה כל שימוש בשירות השילוח. הכרטיס אינו מחויב אך יש בכך כדי להרתיע משתמשים מסוימים.



החסם העיקרי העומד בפני ישראלים המבקשים לרכוש באתר אמריקאי, כפי שהעידו נשאלי הסקר של מרקט-ווץ', הוא השפה. חסם משמעותי נוסף הוא היעדר כרטיס אשראי בינלאומי. אתרי השילוח מצאו פתרונות גם לבעיות אלה.



בעבור תשלום נוסף האתרים מציעים לבצע את הרכישה עבורכם וכרטיס האשראי הישראלי שלכם יחויב אצלם. ezbuyus דורשת בעבור השירות 4% מעלות המוצר או 10 דולר, הגבוה ביניהם ומסטופ גובה 5% מעלות המוצר או 10 דולר, לפי הגבוה מביניהם. השירות צפוי לעלות גם באתר החדש של יושופס בתעריף זהה לזה של מסטופ. ב-tnt אקספרס השירות אינו קיים כיום.



שאלת המשקל הנפחי



כל אתרי השילוח שנבדקו מקפידים להציע מחשבונים לבדיקת מחיר השילוח. עלות השילוח המקובלת במגזר ההובלה האווירית מחושבת לפי המשקל הפיסי של החבילה או לפי המשקל הנפחי שלה, לפי הגבוה ביניהם. המשקל הנפחי מחושב לפי ממדי החבילה - מכפלת אורך, גובה ורוחב החבילה בס"מ חלקי 6,000.



עם זאת, באתרי קנייה בחו"ל שאינם מציינים הן את המשקל הפיסי של החבילה והן את מידותיה, לצרכן אין יכולת להעריך את המשקל הנפחי ולכן גם לא את מחיר השילוח. ספקים מסוימים אף נוהגים לארוז מוצרים באריזות גדולות מממדי המוצר וההפרש הזה עלול לעלות הרבה, במיוחד במוצרים קלים וקטני ממדים הנארזים בפזרנות.



עלות שילוח קבועה לפי סוג המוצר, שמחילה ezbuyus על מוצרים מסוימים, מתגלה כיעילה לא רק עקב המחיר הנמוך אלא גם כי היא מונעת הפתעות אריזה לא נעימות ומבטיחה ללקוח מחיר סופי ומדויק מראש.



צעד יצירתי אחד קדימה נקטה חברת יושופס, שמציגה באתרה מוצרים פופולריים לקנייה מחו"ל במחיר סופי עד הבית. בצורה זו אינכם צריכים להסתבך דעם חישובי נפח ומשקל, עלות שחרור ממכס או ביטוח. דוגמה אטרקטיבית מהאתר היא מחשב מקבוק פרו 17 אינץ' בעלות סופית של 10,999 שקל - חיסכון של כ-1,600 שקל לעומת מחיר המחשב בישראל. מי שיסכים להמתין למוצר של אפל למשך 21 ימי עסקים יוכל לחסוך 1,000 שקל נוספים מהעלות.



"המוצרים המשתלמים ביותר להביא לישראל בשירות הכתובת האמריקאית הם מוצרי אלקטרוניקה יקרים ועתירי מע"מ שאינם כבדים במשקל. במקרה כזה ערך ההובלה אינו גבוה לעומת עלות המוצר והמחיר בישראל כנראה גבוה הרבה יותר", מסביר אודי כספי, מנכ"ל tnt אקספרס. "ערך מוסף טמון גם ביכולת להביא דברים שאין בישראל - למשל תחפושות לפורים, המוצעות במגוון עצום ובמחירים מצחיקים באתרים בחו"ל, כך שגם אם המשלוח יקר לעומת מחיר המוצר, זה משתלם לעומת ההיצע בישראל".



-



בדקו את גודל האריזה יש חנויות שאורזות מוצרים באריזות גדולות יותר מממדי המוצר, וההפרש הזה עולה לכם כסף. סגלו לעצמכם מנהג לכתוב הערה שאתם מבקשים לארוז את החבילה בחסכנות



-



התחשבו במשקל החבילה עלות שילוח אווירי מחושבת בהתאם למשקל הפיסי או הנפחי* של החבילה, לפי הגבוה מביניהם. אתרים כמו אמזון נוהגים להתייחס למשקל שילוח, כלומר המשקל הפיסי בלבד. כשממדי החבילה אינם מצוינים תוכלו לפנות במייל לשירות הלקוחות או למוכר המוצר, שיוכלו לספק את הנתונים



*משקל נפחי הוא מכפלת אורך, גובה ורוחב הקופסה בס"מ חלקי 6,000



-



קחו בחשבון את המכס אתרי השילוח מעבירים את החבילות שלכם במכס כדין. משלוחים עם ערך תכולה של 50 דולר או פחות פטורים ממכס ומע"מ (משלוחי הלבשה והנעלה עד 75 דולר). אפשר לבדוק את עלות השחרור של יבוא אישי במכס באתר רשות המסים



-



זכרו את מועד השילוח זמן השילוח של האתרים נמדד מרגע שהחבילה שרכשתם הגיעה לכתובת בארה"ב ועד הגעתה לביתכם. עם זאת, יש לזכור כי לפרק זמן זה מיתוסף הזמן החולף מאז ביצוע הרכישה ועד להגעת המשלוח לכתובת בארה"ב. הקפידו לבדוק באתרי הקנייה גם את זמן השילוח בתוך ארה"ב



מצלמת וידיאו קנון vixia hf20



מחיר מארה"ב עד הבית: 3,520 שקל



המחיר הנמוך בישראל: 5,000 שקל



נבדק באמצעות: tnt אקספרס



שעון דופק hr + garmin forerunner 405cx



מחיר מארה"ב עד הבית: 995 שקל



המחיר הנמוך בישראל: 1,580 שקל



נבדק באמצעות: מסטופ



טלוויזיה לד 55 אינץ' lg דגם 55lx6500



מחיר מארה"ב עד הבית: 12,475 שקל



המחיר הנמוך בישראל: 20,400 שקל



נבדק באמצעות: יושופס שילוח ימי



מחשב נייד sony vaio intel core i7



מחיר מארה"ב עד הבית: 5,280 שקל



המחיר הנמוך בישראל: 6,230 שקל



נבדק באמצעות: ezbuyus



*ההמרה לפי 1 דולר = 3.67 שקלים. המחיר בארה"ב לפי אמזון ושירותי אתרי השילוח, כולל ביטוח. המחיר בישראל לפי המחיר הזול ביותר באתר זאפ



משתלם להביא מוצרים אלקטרוניים



מוצרים שכדאי לקנות באמצעות חברות שילוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully