וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעד קנדה תנסה לגייס 200 מיליון שקל באג"ח

מאת מיכאל רוכוורגר

15.2.2011 / 6:52

בלעדי החברה ממתינה לדירוג של חברת מידרוג לצורך עדכון התשקיף. עדיין לא נקבעה זהות קונסורציום החתמים



>> חברת הנדל"ן אלעד קנדה, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, מנסה לנצל את הגאות בשוק האשראי החוץ-בנקאי בישראל. חצי שנה לאחר השלמת ההנפקה הראשונית של מניותיה בבורסה בתל אביב וכמה חודשים לאחר שלא הצליחה לגייס הון נוסף באמצעות הנפקת מניות, תנסה אלעד קנדה לגייס סדרת אג"ח ראשונה בהיקף של כ-200 מיליון שקל - כך נודע ל-themarker.

אלעד קנדה מחכה בימים אלה לקבלת דירוג לאג"ח מחברת מידרוג ולאחר שתשלים את עדכון התשקיף, תצא לגיוס. לפי הערכות, החברה תקבל דירוג מקבוצת ה-a בשל המינוף הנמוך (יחס הון עצמי למאזן של כ-50%).



ככל הידוע, החברה עדיין לא סיכמה לגבי זהות קונסורציום החתמים, ובמקביל בוחנת שוב אפשרות להנפיק מניות כדי להגדיל את הסחירות במניה ולשפר את סיכוייה להיכנס למדדים המובילים.



ביצועים מאכזבים



אלעד קנדה הצליחה להשלים בסוף אוגוסט 2010 את הנפקת מניותיה (כ-10%) בבורסה בתל אביב. החברה הבטיחה בשלב הציבורי גיוס של 78 מיליון שקל שהיתוספו ל-180 מיליון שקל שגייסה בשלב המוסדי. בסך הכל גייסה החברה 258 מיליון שקל. השלב המוסדי של ההנפקה הושלם בעצלתיים, לאחר מסע שכנועים בקרב הגופים המוסדיים.



התכנון המקורי של תשובה היה לבצע הנפקה לפי שווי של כ-600 מיליון דולר קנדי (כ-566 מיליון דולר) - פי 1.5 מהונה העצמי של החברה.



ואולם הגופים המוסדיים לא התלהבו מהמחיר, וכתוצאה מכך נאלץ תשובה להעניק "הנחה" של 10% במחיר - ל-20 שקל למניה, לפי שווי חברה של כ-540 מיליון דולר קנדי (כ-510 מיליון דולר). נראה כי המהלך הבורסאי של תשובה, שהחל ברגל שמאל, מתקשה לעלות על הדרך המלך.



ביצועי חבילת המניות והאופציות שהונפקו למשקיעים עדיין מאכזבים. מי שקנה 100 מניות של אלעד קנדה בהנפקה במחיר של 19.8 שקל למניה, קיבל ללא תמורה 75 כתבי אופציה סדרה 1 ו-100 אופציות סדרה 2. המניה איבדה משוויה כ-20%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל - נמוך מהונה העצמי שנאמד בכ-1.8 מיליארד שקל בסוף ספטמבר 2010.



מאלעד קנדה נמסר בתגובה: "החברה בוחנת באופן שוטף אפשרויות לשיפור מבנה ההון והחוב שלה ותדווח בהתאם למקובל אם יתקבלו החלטות בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully