וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נערך לפיקוח על ההטבות לאח"מים לשעבר

מאת רוני לינדר-גנץ

15.2.2011 / 6:52

בלעדי המדינה מממנת כיום טיפולים, תרופות וטיפול סיעודי ל-664 שופטים, שרים, ראשי ממשלה, נשיאים לשעבר ובנות זוגם



>> 10 אח"מים לשעבר עלו למשלם המסים בשנים האחרונות כ-10 מיליון שקל בגין טיפולים רפואיים וסיעודיים שקיבלו - כך עולה מדו"ח פנימי של משרד הבריאות שהגיע לידי themarker.



מדובר בשופטים, ח"כים ומנכ"לי משרדי ממשלה ברשימה מיוחסת של כ-664 אח"מים לשעבר ובני זוגם, הנהנים מהטבה הכוללת כמעט את כל התרופות והטיפולים על חשבון המדינה. משרד הבריאות הציף את המספרים - ומעוניין לשים סוף להטבות המפליגות.

שורשי ההטבה, שמשמעותה ביטוח רפואי וסיעודי כמעט בלתי מוגבל על חשבון המדינה, נעוצים בשנות ה-50, אז ראש הממשלה דוד בן גוריון הסכים להעניק לשופטים, דיינים וקאדים את ההטבה כדי למנוע מהם להיות חברים בקופות החולים שהיו אז מזוהות פוליטית. בהמשך קפצו על העגלה ח"כים, שרים ומנכ"לים במשרדי ממשלה.



הדו"ח שערך ד"ר מיכאל דור, מנהל האגף לרפואה כללית במשרד הבריאות, מסביר כי האח"מים נחלקים לשתי קבוצות: בראשונה אח"מים שזכויותיהם אלה כמעט בלתי מוגבלות, כולל טיפולים שמחוץ לסל, רופאים פרטיים, בדיקות הדמיה יקרות וסיעוד. חברי הקבוצה השנייה זכאים לכל טיפול שאינו כלול בסל, למעט בדיקות מעבדה וניתוחים פרטיים. 40% מחברי הקבוצה זכאים לעזרה סיעודית.



במשרד הבריאות לא מרוצים מההטבה, ובעיקר לא ממה שמכנים שם "החוצפה" שבדרישות האח"מים. לדברי רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, "לא ניתן לבטל את ההטבה, אבל בכוונתי לשמור על הכשרות הציבורית ולוודא שלא יתקבלו דרישות בלתי מידתיות שהעין הציבורית לא תוכל לשאת". כמה ניסיונות לשנות את החוק נכשלו, בהם ניסיון מ-2002 של ח"כ אילן גילאון (מרצ) לבטל את ההטבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully