וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: דרישת מנכ"ל מאוחדת לשעבר לפיצויי פיטורים מוגדלים - מופרזת ולא מידתית

מאת רוני לינדר-גנץ

15.2.2011 / 6:52

בעקבות חשיפת TheMarker שמואל מועלם, שהתפטר בעקבות דו"ח מבקר המדינה, דורש פיצויי פיטורים של כ-7 מיליון שקל. התנועה לאיכות השלטון: "זהו פרס לא ראוי למי שגרם נזק לקופה"



>> "דרישתו של שמואל מועלם לפיצויי פיטורים בשיעור של 200% היא מופרזת ואינה מידתית" - כך אומרים במשרד הבריאות בנוגע לדרישות של מנכ"ל קופת חולים מאוחדת לשעבר לקבל פיצויי התפטרות מוגדלים. מועלם התפטר לפני חודש מתפקידו בעקבות דו"ח חמור ביותר של מבקר המדינה על אי-סדרים בקופה שניהל.

כפי שפורסם ב-themarker, מועלם דורש לעצמו ולשורה של בכירים נוספים בקופה פיצויי פיטורים בשיעור זה, שבמקרה שלו עשויים להגיע לכ-7 מיליון שקל. במשרד הבריאות מתכוונים למנוע את הפיצוי המוגדל: "עמדתנו הוגשה לממונה על השכר במטרה למנוע אישור דרישה מופרזת וחסרת מידתיות זו", נמסר מהמשרד.



גם התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לשר האוצר יובל שטייניץ, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולמנכ"ל המשרד ד"ר רוני גמזו, בדרישה כי לא ייענו לבקשתו של מועלם. הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, מתנגד לתשלום הפיצוי המוגדל בטענה כי "תנאי הפרישה מתגבשים בעת הפרישה, ולא לפניה. עמדתנו היא כי עובדים אלה לא זכאים לתנאי פרישה מוגדלים".



"סירובו של משרד האוצר מקבל חיזוק משמעותי גם מההיבט הערכי והמהותי של הנושא", טוענים בתנועה לאיכות השלטון. "פרישתו של מועלם מתפקידו נובעת מנסיבות ייחודיות ובאה בעקבות ממצאים חמורים ביותר שעלו מדו"ח מבקר המדינה. פיצויי פיטורין מוגדלים חרף העובדה שמועלם התפטר בנסיבות המפורטות מהווים למעשה 'פרס' בלתי ראוי ובלתי סביר לנוכח אחריותו לליקויים ונוכח נסיבות פרישתו".



בתנועה מזכירים כי קיים תקדים למקרה זה: ב-2002 התפטר דן נדיב מתפקידו כמנכ"ל רשות הדואר לאחר שדו"ח מבקר המדינה מצא אותו אחראי לליקויים קשים ברשות. גם הוא, כמו מועלם, דרש פיצויים בשיעור של 200%. התנועה לאיכות השלטון עתרה בנושא והמדינה הצהירה בתגובה על ביטול הטבות הפרישה של נדיב. מהתנועה נמסר כי גם במקרה זה נשקלת האפשרות לנקוט צעדים משפטיים.



אמיר דן, יועץ התקשורת של מועלם, מסר בתגובה כי הנושא לא עלה מיוזמתו של מועלם אלא עלה כבר לפני כמה חודשים ביוזמת משרד האוצר. "קופת חולים מאוחדת ומבוטחיה חשובים למר מועלם, ובמהלך התקופה שבה כיהן כמנכ"ל, הקופה היתה מאוזנת והמבוטחים הביעו שביעות רצון מהשירות שניתן להם", אמר דן. "לאור זאת, ומתוך רצון לשמור על הקופה ומבוטחיה, קיבל מועלם החלטה אמיצה והתפטר מתפקידו. לצערנו, יש מי שממשיכים לנצל עובדה זו ולנגח את מועלם מתוך אמונה כי כל עוד הזרקורים מופנים אליו - תיחסך מהם הביקורת הציבורית על תפקודם הלקוי. חבל שגם התנועה לאיכות השלטון משתתפת בכך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully