וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דק יותר, גדול יותר ומלא בטאבלטים

מאת אמיתי זיו

15.2.2011 / 6:52

שוק הסלולר העולמי מציג את החידושים הלוהטים לשנה הקרובה ? בתפריט: מסכים גדולים יותר, מצלמות תלת-ממד ומשחקי פלייסטיישן בסמאטרפונים החדשים ? אך מרב תשומת הלב הופנתה דווקא לטאבלטים החדשים: גלקסי טאב 10.1 של סמסונג ואופטימוס פאד של LG



ברצלונה

>> היום הראשון של תערוכת עולם הסלולר בברצלונה הוא באופן מסורתי יום המכשירים. אחרי שב-2010 הציגו כל החברות הגדולות את ה"אייפון קילר" שלהן, גם השנה הכתיבה אפל את הטון - אך הפעם בגזרת הטאבלטים. חוץ מנוקיה, שנעדרת השנה מהתערוכה, כמעט כל יצרניות הסלולר הציגו טאבלטים החדשים שינסו להתחרות באייפד של אפל בשנה הקרובה.



בערב הפתיחה של התערוכה הציגו סוני-אריקסון וסמסונג את המכשירים החדשים שלהם, lg ערכה מסיבת עיתונאים כזו אתמול, ו-htc מציגה את החידושים שלה היום. לכן, כבר עכשיו אפשר לסקור ולהשוות את המכשירים הצפויים להגיע לשוק הסלולר העולמי, ובאיחור קצר גם לישראל.



"שם המשחק הוא בידול", אומר מיקי ברקן, מנכ"ל סוני- אריקסון ישראל, בבואו לנתח את התחרות בעולם מכשירי הסלולר כיום. ברקן אומר כי שמרבית השחקניות כבר בחרו במערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל בתור המערכת הראשית או הבלעדית שלהם. גם המכשירים נראים אותו דבר והמגמה הבולטת היא גידול בשטח המסך. אם בשנה שעברה יצאו מכשירים חכמים בעלי מסכים בגדלים של 3.2-3.7 אינץ', השנה מרבית מכשירי הדגל של החברות הם כבר בגזרת ה-4.3 אינץ'. מי שחושש מגודל המכשיר יכול להירגע - המכשירים דקים וקלים יותר.



סוני-אריקסון, למשל, בחרה בשתי נקודות חזקות של המותג סוני כדי לבדל את מכשירי האנדרואיד שלה: האחד והבולט מכולם הוא עולם המשחקים. אחרי שמועות רבות, החברה השיקה אתמול את מכשיר ה-xperia play. מדובר במכשיר יוצא דופן: אנדרואיד עם חלק נשלף (סליידר) המשמש כבקר משחקים. כדי למשוך מבקרים הציבה החברה דוגמנים המחופשים לדמויות ממשחקי מחשב מסביב לביתן שלה בתערוכה. החברה תשיק את המכשיר באופן בלעדי בארה"ב במארס, וברבעון שלאחר מכן תחל ההשקה העולמית. המכשיר יושק עם שורה של כ-50 משחקים המותאמים לו. יתרון נוסף שסוני-אריקסון מנצלת לטובתה הוא איכות המסך, וכעת תשתמש במותג bravia של סוני כדי לייחד את מכשיריה.



מכשיר מעניין נוסף שהציגה החברה הוא arc - מכשיר אנדרואיד עם מסך של 4.2 אינץ' ומצלמת 8 מגה-פיקסל. המכשיר הוא דק מאוד, בגוון אפור ושונה מאוד מכל "המלבנים השחורים" שבשוק כיום. ברקן אישר כי המכשיר יושק בישראל.



2010 היתה שנה קשה לסוני-אריקסון בישראל. המכשירים שהוצגו בתערוכה של 2010 לא הגיעו לשוק הישראלי כי החברה העולמית התעקשה שהליך הגיור יבוצע במטה החברה. "כעת נפתרה הבעיה", הצהיר ברקן והבטיח כי ההשקות בישראל יהיו מהירות הרבה יותר השנה, ובאיחור קטן מול מדינות אחרות.



סמסונג: דור שני לגלקסי



הענקית הקוריאנית סמסונג בחרה גם היא באנדרואיד בתור מערכת הפעלה, אף שהציגה גם מכשיר ווינדוס-פון 7 בתערוכה תחת השם 7 omnia. מכשיר הדגל שעליו הכריזה החברה במסיבת העיתונאים ביום ראשון הוא הגלקסי s2 - מכשיר אנדרואיד עם מסך של 4.3 אינץ' ומצלמת 8 מגה-פיקסל. המוצר דק מאד ואפשר להגיד בזהירות שזה אחד המכשירים שמושכים הכי הרבה תשומת לב בתערוכה - קשה למצוא אותו פנוי אפילו לרגע.



ככל הנראה, יושק הגלקסי בכל העולם במאי. על פי הצלחת המכשיר הקודם בסדרה, אפשר להניח כי גם הוא יימכר בכמויות גדולות. הגלקסי s שנמכר עכשיו בשוק הישראלי כבר נהפך לתופעה חריגה: "אנחנו מתכננים להגיע למכירות של 100 אלף מכשירים מהגלקסי s", אומר דוידי פיאמנטה, מנכ"ל סאני, יבואנית סמסונג לישראל. "יש ימים שהמכשיר מוכר 1,000 יחידות בכל אחת מהמפעילות ואנחנו מתקשים לעמוד בקצב. ארגונים רבים בוחרים בגלקסי s על פני האייפון. כרגע אני עובד מול גוף ביטחוני כדי לספק להם דגם גלקסי s עם הצפנה מיוחדת שאנחנו בונים עבורם למייל", אומר פיאמנטה.



ואולם, סאני מתכוונת גם להילחם על השוק מלמטה. החברה תציג שורה של מכשירי אנדרואיד במחירים נמוכים יותר, כמו דגמי mini ,gio ו-fit. על האחרון אומר פיאמנטה כי זהו מכשיר שדומה מאוד לאייפון בצורה החיצונית, שווה ערך בתכונותיו ועולה פחות מהאייפון. כל הדגמים יגיעו לארץ כבר במארס, מבטיח פיאמנטה.



לבסוף, סמסונג מציגה בתערוכה טאבלט חדש. זהו סמסונג 10.1 tab שמגיע עם מסך גדול יותר ונועד להתחרות ישירות ב-ipad של אפל. סאני עוד שוקלת אם להביא את המכשיר לישראל או להמתין לדגם מתקדם יותר. מהלך מסחרי אחר מעניין של החברה נועד לחזר אחרי השוק הארגוני. סמסונג חברה לכמה חברות it גדולות כמו sap וסיסקו והוסיפה למכשירים אפליקציות ייעודיות למגזר המוסדי.



מוטורולה: הפלאפון שמאחורי המחשב



מוטורולה לא הפתיעה בינתיים והמכשירים שהיא מציגה הוצגו כבר בכנס ces שנערך לפני כחודש בלאס וגאס. atrix הוא המכשיר המסקרן ביותר שהציגה החברה, תחת הסלוגן "המכשיר החכם בעולם". atrix יכול להתחבר למן מחשב רזה ללא מעבד עצמאי או זיכרון משלו, כך שהטלפון נהפך למוח של המחשב. לאחר החיבור לסלולר קם המחשב לתחייה ומהווה תחליף מלא ללפטופ.



מכשיר שני שהחברה מציגה הוא ה-pro - סלולר אנדרואיד שלשם שינוי מגיע עם מקלדת מלאה ולא נשלפת, ודומה במבנה לבלקברי או לנוקיה 72e. עד כה מכשירי אנדרואיד לא הצטיינו במקלדת ולכן מדובר בחידוש מרענן למי שמחבב מקלדת פיזית ולא וירטואלית.



אחרון חביב, וגם הוא הוצג כבר ב-ces, הוא הטאבלט של מוטורולה שעונה לשם xoom ונחשב כמתחרה המוצלח ביותר של ה-ipad עד כה. על השאלה מתי יושקו xoom ו-atrix בישראל, משיב יובל פרידן, סמנכ"ל השיווק של מוטורולה מוביליטי בישראל: "ברבעון הנוכחי המוצר יושק בארה"ב לצד מפעילה אחת באירופה שקיבלה קדימות, ואני מקווה שברבעון השני כבר נשיק בישראל. יש התעניינות גדולה מצד המפעילות בישראל, אבל הדברים תלויים גם בקצב העיברות של האנדרואיד 3.0 (גרסת הטאבלטים של אנדרואיד, א"ז)".



lg: צילום תלת-ממד



חברת lg, המחרה הקוריאנית הגדולה של סמסונג, פחות נוכחת בשוק הישראלי - אף שבעולם היא שלישית בנתח שוק אחרי נוקיה וסמסונג. את המצב הזה מתכוונת לשנות היבואנית החדשה של החברה לישראל, ברימאג, והמנכ"ל אבי ישראל. החברה השיקה באחרונה בישראל סמארטפון אנדרואיד ראשון - אופטימוס 1. גם lg העולמית בחרה באנדרואיד בתור מערכת ההפעלה המרכזית שלה, וכדי לייחד את עצמה הימרה על עולם התלת-ממד. החברה הציגה סלולרי בשם אופטימוס d3 וגם טאבלט בשם אופטימוס pad, אשר מצוידים שניהם בשתי מצלמות אחוריות במקום אחת, לטובת צילום בתלת-ממד.



המתחרה של lg לגלקסי ול-arc הוא מכשיר האופטימוס בלאק, אנדרואיד 4 אינץ', הדק ביותר בשוק (9.2 מילימטר) והקל ביותר בשוק (109 גרם). המכשיר יושק באפריל וצפוי לנחות בישראל ביוני.



חברת hp רכשה את פאלם וכעת יש לה זרוע סלולרית. החברה לא בחרה באנדרואיד כמערכת הפעלה, אלא ב-webos, מערכת ייחודית מבית פאלם. כבר לפני התערוכה הכריזה החברה על שני טלפונים ניידים וטאבלט חדש בשם touchpad, אך בתערוכה נמנעה החברה מלהציג אותם. עמדת hp עמוסה בסקרנים, אך המכשירים מוצגים על שני שולחנות קטנים, ורק בידיים של נציגי החברה הרשמיים.



שלומי פרייס, מנכ"ל חטיבת המחשוב הפרטי ב-hp ישראל, מצנן מעט את ההתלהבות: "ה-touchpad הוצג לפני שבוע בארה"ב ושם הוא יושק ראשון. בהמשך הוא ינדוד מזרחה לאירופה ובסוף לישראל. לגבי מכשירי הסלולר, זה שוק שאנחנו לא פעילים בו בישראל והוא יצריך מאיתנו בחינה והערכות שאנחנו מבצעים בימים אלה".



מוטורולה xoom השקה צפויה: מאי 2011 מסך: 10.1 אינץ' משקל: 730 גרם



samsung galaxy tab 10.1 השקה צפויה: לא ידוע מסך: 10.1 אינץ ' משקל: 599 גרם



lg optimus black השקה צפויה: יוני 2011 בישראל משקל: 109 גרם מסך: 4 אינץ'



סוני אריקסון xperia play השקה צפויה: מארס 2011 משקל: 175 גרם מסך: 4 אינץ'



lg optimus pad השקה צפויה: מארס 2011 משקל: 630 גרם מסך: 8.9 אינץ



מוטורולה atrix השקה צפויה: מאי 2011 בישראל מסך: 4 אינץ' משקל: 135 גרם



גלקסי s 2 השקה צפויה: מאי 2011 משקל: 116 גרם מסך: 4.3 אינץ'



xperia arc השקה צפויה בישראל: לא ידוע משקל: 117 גרם מסך: 4.2 אינץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully