וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שווייץ: גם בארה"ב והאיחוד האירופי דנים בהקפאת נכסיהם של בכירים לשעבר בשלטון המצרי

סוכנויות הידיעות

15.2.2011 / 8:57

אתמול הודיעה בריטניה כי פתחה בחקירה בנוגע לנכסיו של הנשיא המודח חוסני מובארק



הממשלה הזמנית במצרים ביקשה מהממשל בארה"ב להקפיא את נכסיהם הפיננסיים של בכירים מצרים לשעבר, כך דיווחה רשת cnn על פי מקור בכיר בממשל אובמה, וזאת לאחר שגם באירופה דנו בהקפאת הנכסים. זהותם של הבכירים אשר נכסיהם עשויים להיות מוקפאים אינה ידועה.



במהלך תדריך לעיתונאים של משרד החוץ האמריקאי אתמול, נשאל דובר המשרד פי. ג'יי קראולי, בנוגע להקפאת נכסיו של הנשיא המצרי לשעבר חוסני מובארק ובני משפחתו בארה"ב. "לא ידוע לי על בקשה מסויימת בנוגע לנכסים כלשהם של מובארק", השיב קראולי. "אם הממשלה במצרים תגיש בקשה, מן הסתם ננקוט פעולה הולמת".



בנפרד, דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי שרי האוצר של האיחוד האירופי דנים בהקפאת נכסיהם של בכירים מודחים מהשלטון המצרי באירופה. שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, העלה את הסוגיה בפני עמיתיו בבריסל אתמול בערב, והשרים הסכימו גם לדון בתמיכה כלכלית למצרים.



אתמול הודיע שר העסקים הבריטי, וינס כייבל, כי נפתחה בבריטניה חקירה בנוגע לנכסיו של מובארק. ביום שישי שווייץ הכריזה כי היא הקפיאה את כל נכסיהם של מובארק, משפחתו ו-20 בכירי משטר נוספים בבנקים במדינה.



רוב הונו של מובארק, לפי הערכות, הוחזק בחשבונות בנק בשווייץ ובבריטניה, כמו גם בנדל"ן בלונדון, ניו יורק, פאריס ובוורלי הילס. "במשפחת מובארק נערכו שיחות בהולות בנוגע להצלת הנכסים האלה. אנחנו מאמינים שיועציהם הפיננסיים אמרו להם להעביר את הכסף, כך שגם אם היה לו כסף בציריך, הוא כבר הועבר למקום אחר עד עכשיו", אמר בכיר מודיעיני מערבי ל"טלגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully