וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף חיפושי הגז הגיע לטכניון

קובי מנדל

15.2.2011 / 9:05

מיעוט המומחים בתחום חיפושי אוצרות הטבע ותגליות הגז מול חופי ישראל הובילו את האקדמיה לפתח תוכנית לימוד תחת השם: "הנדסת גז טבעי ונפט", ללומדים לתואר שני

בעקבות גילוי מרבצי הגז מול חופי ישראל, פיתח הטכניון תוכנית לימודים בתחום הגז והנפט. נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא מסר כי בישראל ישנם שני מומחים בלבד בתחום שינוע גז טבעי לחוף, איחסונו ומניעת אסונות. זאת על פי בדיקה שנערכה בטכניון.

"אין מהנדסים ישראלים שיכולים להרים את הפרוייקט הענק, כי איש לא הכשיר מהנדסים, כאשר לא חלמנו על גילוי גז ונפט בארץ. הטכניון, שתמיד נרתם למאמץ הלאומי מוכן שוב להירתם ולהכשיר מהנדסים בתחום זה", אמר פרופ' לביא. "יצרנו כבר קשר עם האוניברסיטה המובילה בעולם בתחום זה (Colorado School of Mines) ופיתחנו תכנית לימודים – הנדסת גז ונפט בטכניון. היא נועדה למהנדסים בעלי תואר ראשון ותכשיר, בשלב הראשון, עשרים מהנדסים לתואר שני, בתחום הנדסת גז ונפט".

נשיא הטכניון סיפר, כי עלות ההוראה, במיוחד במחזורים הראשונים, תהיה גבוהה בגלל ההישענות על מרצים מחו"ל. "אנו מקווים שאת פרוייקט הגמר שלהם יוכלו עשרים המהנדסים הראשונים לבצע באחת מחברות האנרגיה שלנו. גם האוניברסיטה האמריקנית הסכימה לדאוג למקומות השתלמות בחברות אמריקניות, תחת חסותה האקדמית".

העלויות הראשוניות: כ-18 מיליון דולר

פרופ' לביא ציין כי בשלב הראשון הטכניון זקוק ל-2.25 מיליון דולר כדי להתחיל בתכנית כבר בקיץ הקרוב וכי עלות הקמת מרכז המחקר נאמדת ב-16 מיליון דולר נוספים. לדברי לביא, "מעבר לפיתוח תכניות הלימודים, הטכניון רואה חשיבות לאומית בפיתוח תשתיות מחקריות בתחום. מרכז מחקר כזה יוכל לשרת את הממשל על ידי מחקרים בנושאים הקשורים לתעשיית הגז והנפט ולהוות מקור לפיתוחים חדשניים".

"אם הטכניון לא היה מקים בשנות החמישים, כאשר כלכלת מדינת ישראל התבססה על ייצוא תפוזי 'ג'אפה' – את הפקולטה לאוירונוטיקה – לא הייתה לנו היום תעשייה אווירית מתקדמת כל כך. אם לא היינו עושים בשנות ה-70 הסבה מהוראת הנדסת חשמל בזרם חזק להנדסת חשמל בזרם חלש – לא היה קטר ההיי-טק סוחב את המשק הישראלי כולו כיום. אם לא נשכיל להכשיר היום מהנדסים מוכשרים – לא יהיה לנו בעוד שנתיים-שלוש מי שיידע להוביל ולשמור את האוצר שמצאנו בים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully