וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המהפכה: "ארה"ב מגבשת סיוע חירום למצרים"

15.2.2011 / 10:15

לפי הלוס אנג'לס טיימס, הממשל האמריקאי מגבש תוכנית סיוע חירום לייצוב הכלכלה המצרית, ששותקה מתחילת החודש בגלל המהומות במדינה והפלת משטרו של הנשיא מובארק

לאחר ששלטונו חוסני מובארק במצרים הופל, מגבש הממשל האמריקאי תוכנית סיוע חירום לייצוב הכלכלה המצרית, כך דיווח "לוס אנג'לס טיימס".

ממשלו של הנשיא ברק אובמה מגבש חבילת סיוע, שעשויה להיות בהיקף של כמה מאות מיליוני דולרים, בנוסף להלוואות שיסייעו לבנות מחדש את המוסדות השונים במדינה - כך אמרו לעיתון דיפלומטים אמריקאים. כיום, מעניקה ארה"ב למצרים כ-1.5 מיליארד דולר מדי שנה, כאשר רוב הסכום ניתן לצבא המצרי, שהוא המוסד המשפיע ביותר במדינה.

גורמים רשמיים בממשל האמריקאי, אשר ערכו התייעצויות בנוגע לסיוע למצרים בימים האחרונים, סירבו לומר לעיתון מהם יעדי הסיוע למצרים ולתת פרטים, בטענה שהדיונים נמצאים בשלבים ראשונים בלבד. הגורמים אמרו כי הם מצפים מהבנקים הבינלאומיים לפיתוח לקחת חלק במאמצי הסיוע למצרים.

הזעם הציבורי על אי השוויון במצרים, ובעיקר על האבטלה הגואה והתייקרות המחירים, היה אחד הגורמים העיקריים שהניעו את המהומות במדינה והביאו להתפטרותו של מובארק. כעת, לאחר לכתו של מובארק, אנליסטים חוששים שרוב המצרים יהיו אופטימיים יתר על המידה בציפיה לשיפור מהיר של המצב הכלכלי.

מישל דאן, מומחית למזרח התיכון אשר יעצה לממשל אובמה בנוגע למצרים בשבועות האחרונים, אמרה ל"לוס אנג'לס טיימס" כי כלכלה היא "אחד הדברים הפגיעים ביותר במדינה שנמצאת במעבר". לדברי דאן, אם התושבים המצרים בעלי ציפיות גבוהות מדי בנוגע לכלכלה יווכחו כי התנאים הכלכליים החמירו, "זה עשוי להחריף את היחסים בין אנשים", ולערער את מעמדה של הממשלה הזמנית.

משרד האוצר של מצרים העריך כי המהומות עלו לכלכלה המצרית 310 מיליון דולר ביום. לפי הערכות אנליסטים, משקיעים משכו כספים בקצב של מיליארד דולר ביום ממצרים. לפני פרוץ המהומות, היתה צפויה הכלכלה המצרית לצמוח בקצב שנתי של 5%, וכעת התחזיות הן לצמיחה קרובה יותר ל-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully