וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת הדיאטנים מתנגדת לפשרה שהושגה עם חברת קוקה קולה בפרשת הריח הרע

רינה רוזנברג

15.2.2011 / 10:49

"תרומת ענק לשכבות הסוציו אקונומיות הנמוכות, אשר ידוע כי הן סובלות יותר מהשמנה הינה שגויה לחלוטין"



עמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל, פנתה אתמול במכתב לרוני קוברסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות קלים, יצרנית קוקה קולה, בו היא מביעה את התנגדותה להסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט בשבוע שעבר בנוגע לפרשת הריח הרע שנבע מבקבוקי החברה בנובמבר 2009.



לפי הסכם הפשרה, שטרם קיבל את אישור בית המשפט, תתרום החברה המרכזית מוצרים בשווי כולל לצרכן של 1.8 מיליון שקל לנזקקים באמצעות ארגון "לתת", אשר פועל לאיסוף וחלוקת מזון לאוכלוסייה נזקקת.



במכתב, עליו חתומות ד"ר טלי סיני, יו"ר העמותה ואדוה היימן, מנכ"לית העמותה, נכתב כי ברצונן "להביע תרעומת קשה לנוכח העובדה כי מאות משקאות קוקה קולה עתירי סוכר, נטולי תרומה תזונתית כלשהיא, 'קלוריות ריקות', יחולקו דווקא לקבוצות נזקקים בישראל". לדבריהן "תרומת ענק שכזו דווקא לשכבות הסוציו אקונומיות הנמוכות, אשר ידוע כי הן סובלות יותר מהשמנה ומאי ביטחון תזונתי הינה שגויה לחלוטין. גם כך, בקרב אוכלוסיות אלו ניכרת רמת מודעות נמוכה לתזונה בריאה ומאוזנת ונגישות כלכלית מוגבלת למוצרי מזון בריאים".



על מנת לחזק את טענותיהן הן מציגות סקר שערך משרד הבריאות ממנו עולה כי בישראל 34% מהנשים מתחת לקו העוני סובלות מעודף משקל ו-37% מהשמנת יתר. 43% מהגברים מתחת קו העוני סובלים מעודף משקל ו-24% מהשמנת יתר. אחוזים אלו גבוהים בהרבה מאשר בשכבות הסוציו אקונומיות הגבוהות יותר.



סיני והיימן כותבות כי "לכשעצמה, תרומה לנזקקים חשובה אך עליה להיעשות תוך שיקול דעת, התחשבות בטובתו של מקבל התרומה, ראייה לטווח ארוך ואחריות מצדכם. כחברה בינלאומית המיוצגת פה בישראל היינו מצפים מכם לגבש הסדר מסוג אחר, המשלב בתוכו אחריות חברתית אמיתית ומהותית כלפי הקהילה בה אתם פועלים. על החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, כגורם בעל עוצמה רבה בתעשיית המזון הישראלית, לדאוג הן במסגרת האחריות החברתית שלה והן במסגרת הסכם הפשרה להפוך את הקערה על פיה ולשנות את נוסח ההסכם".



מחברת קוקה-קולה ישראל נמסר כי "מגוון המוצרים שלנו כולל טעמים שונים ובהם גם מוצרי דיאט לבחירת והעדפת הצרכנים. מגוון זה יבוא לידיי ביטוי גם בהיבט התרומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully