וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישה זולה: בנציבות האירופית מעוניינים לקצץ את דמי הנדידה של תקשורת הנתונים

ניו יורק טיימס

15.2.2011 / 11:32

נציבת התקשורת ציינה כי דמי הנדידה ברחבי אירופה עשוים להגיע לכדי 2.6 יורו למגה-בייט: "מחירי עושק"



נציבת התקשורת האירופית אמרה כי תנסה להעביר חוקים חדשים שמטרתם לקצץ את דמי הנדידה הגבוהים של תקשורת נתונים ללקוחות שמשתמשים בטלפון הנייד מחוץ לארצם.



הנציבה ניילי קרוס אמרה את הדברים ביום הפתיחה לכנס מובייל וורלד, הכנס הגדול של תעשיית הסלולר. קרוס ציינה כי הצבת מגבלות לעמלות שגובות מפעילות הסלולר אחת מהשנייה על נדידת שידורי נתונים, אשר יושמו לראשונה בשנת 2007, לא הורידו באופן משמעותי את העלויות עבור הצרכנים.



דמי הנדידה על תקשורת נתונים מתייחסים להורדות של הודעות דואר אלקטרוני או קריאת עיתונים או מידע אחר בטלפון הסלולרי, בניגוד לשימוש בסמארטפון לניהול שיחות קוליות רגילות. דמי הנדידה ברחבי אירופה עשוים להגיע לכדי 2.6 יורו, או 3.5 דולר להורדת מגה-בייט אחד, לעומת ממוצע של 5 יורסנט במדינת הבית של המשתמש, לפי קרוס.



"הייתי שמחה להגיד לכם היום ששוק הנדידה הוא תחרותי, ושמחירי הנדידה מתקרבים למחירי השימוש בבית, שחשבונות עצומים הם נחלת העבר ושדמי הנדידה לשימוש קולי או שימוש בהודעות טקסט לא נמצאים קרוב לרמת המקסימום המותרת, אך לצערי - איני יכולה להגיד זאת", הבהירה קרוס.



החוקים האירופים הנוגעים לדמי נדידה מטילים הגבלות על הסכום אותו נדרש הצרכן לשלם עבור שיחות מחוץ למדינתו, אך מטילים הגבלות רק על המפעילות בנוגע לשימוש בשידורי נתונים. תוקף החוקים הנוגעים לדמי הנדידה בכללותם יפקע בשנת 2012.



קרוס בוחנת בימים אלה דרכים להרחיב את ההגבלות ולחוקק חוקים חדשים וצעדים נוספים כדי להגביר את התחרותיות. המלצתה של קרוס, אשר צפויה להתפרסם בחודש יוני, צפויה להישקל על ידי הפרלמנט האירופי וממשלות האזור.



מפעילות הסלולר, אשר הפסידו במאבק נגד ההגבלות ההתחלתיות בשנת 2007, הודיעו כי שוק הנדידה אינו גדול מספיק כדי ליצור תחרות וכי המחירים המקומיים נופלים במהירות.



קרוס, כלכלנית הולנדית, הכירה בטענותיהן של מפעילות הסלולר בנאום שנשאה, אבל אמרה כי המפעילות משתמשות בהתקדמות הטכנולוגית כדי לשמור על עמלות גבוהות בצורה מוגזמת. "כמובן שהתמריצים להתחרות במחירי הנדידה אינם חזקים כמו הלחצים על המחירים בשוק המקומי", אמר קרוס והוסיפה: "אבל אין זו הצדקה למחירי העושק הנוכחיים".



אתמול דנו המנכ"לים של חמש מפעילות הסלולר הגדולות באירופה - טלפוניקה, וודפון, דויטשה טלקום, פראנס טלקום וטלקום איטליה - בדמי הנדידה בדיון פרטי שהתנהל בברצלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully