וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוח הגדול ביותר חבר למתחרה העיקרי - ומיטרוניקס קורסת ב-14%

יורם גביזון

15.2.2011 / 13:21

יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס: בראייה ארוכת טווח, ניתן יהיה לשמר ברוב הטריטוריות את נתח השוק של החברה



מניית יורדת ב-14% במחזור של 1.8 מיליון שקל - פי 7.5 מהמחזור היומי הממוצע במניה לאחר שהחברה שמפתחת ומייצרת רובוטים לניקוי בריכות שחייה הודיעה כי הלקוח הגדול ביותר שלה, חברת astral הספרדית, קנתה את aqua products, יצרנית צרפתית של רובוטים לניקוי בריכות שחייה ואחת המתחרות המהותיות של מיטרוניקס. אסטרל סיפקה למיטרוניקס 26% מהכנסותיה ב-2009 ושיעור דומה ככל הנראה גם ב-2010, כך שמיטרוניקס עלולה לאבד את הלקוח הגדול ביותר שלה בטווח הארוך.







מיטרוניקס שבשליטת קיבוץ יזרעאל ציינה בהודעתה כי מיד לאחר ההודעה על הרכישה, התקשרה אליה אסטרל וביקשה להבהיר כי לרכישה לא תהיה כל השפעה על מערכת היחסית העסקית שלה עם מיטרוניקס ב-2011 ולאחר מכן צפויה השפעה מדורגת.



יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס, ציין שבראייה ארוכת טווח ניתן יהיה לשמר ברוב הטריטוריות את נתח השוק של החברה. לדבריו, מהלך זה עשוי לייצר לחברה הזדמנויות עסקיות מעניינות בטווח הזמן המיידי והארוך באשר לגידול בהכנסות וברווחים. למיטרוניקס לא תהיה בעיה להחזיר לעצמה את נתחי השוק שתאבד באמצעות עבודה עם מתחריה של אסטרל.



לדבריו, אסטרל לא תוכל למנוע ממיטרוניקס להגיב באמצעות חבירה לחברת pool corp שהיא המפיץ הגדול ביותר בעולם של רובוטים לניקוי בריכות שחייה. בארי ציין כי פול קורפ גילתה בשנים האחרונות עניין בהפצת מוצריה של מיטרוניקס אולם מיטרוניקס לא יכלה על פי הסכם ההפצה עם אסטרל להיכנס לקשרים מסחריים עם מתחרתה הגדולה ביותר. הוא ציין שהיקף המכירות של פול קורפ מגיע ל-2 מיליארד דולר בעוד שרמת המכירות של אסטרל היא 700 מיליון דולר בלבד. "המהלך של אסטרל נתן לנו גושפנקא להוריד את האזיקים", הדגיש בארי.



מיטרוניקס הרוויחה 30 מיליון שקל במחזור של 216 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2010 בהשוואה ל-43 מיליון שקל במחזור של 193 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009 שווי השוק של מיטרוניקס הוא 381 מיליון שקל לאחר ירידה של 17% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully