וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים השקעה? מניות שנרכשו ע"י קרן גידור אקטיבית יניבו תשואה עודפת על השוק ועל תחזיות האנליסטים

ערן אזרן

15.2.2011 / 14:07

כך עולה ממחקר של האוניברסיטה העברית; קרנות גידור אקטיביות יותר ככל שסכום הכניסה אליהן גבוה



רכישת מניות בחברה יום לאחר שקרן גידור "אקטיבית" קנתה חלק ממנה תניב תשואה חיובית מעל תשואת השוק ומעל לתחזיות האנליסטים לחברה בתום שנה - כך עולה ממחקר חדש שנכתב באוניברסיטה העברית ושעתיד להתפרסם באחד מכתבי העת הכלכליים בארה"ב. שם המאמר בתרגום לעברית הוא: "נמר לא יהפוך את עורו - עקביות באקטיביזם אצל קרנות גידור".



המחקר, שנכתב על ידי דר' אורלי שדה ועמנואל צור, נערך על קבוצה של קרנות גידור, אשר מתמחה ב"אקטיביזם". אקטיביזם הוא השקעה יזומה שנועדה להשפיע על התנהלות החברה - מינוי דירקטורים, מדיניות הדיבידנד, קביעת אסטרטגיה, החלפת הנהלה או לפעול למיזוג עם חברה אחרת. ההשקעה נעשית בחברות שזוהו שנסחרות בחסר, במטרה לבצע שינוי ולהביא את החברה לרווחיות גבוהה יותר - ואז למכור המניה ברווח גבוה.



המחקר מגלה כי קיימת עקביות אצל קרנות מסוימות בהצלחה שלהן להשפיע על מהלכים בחברה, כלומר קרנות שהיו יותר אקטיביות בעבר תהיינה יותר אקטיביות בעתיד ויצליחו ליישם את הפעילות האקטיבית שלהן יותר (ומכאן שם המאמר - "נמר לא יהפוך את עורו"). עוד נמצא שמנהלים של קרנות אשר להם mba נוטים להיות יותר אקטיבים מאלו שאין להם mba, וקרנות שסכום הכניסה אליהן הוא גבוהה יותר נוטות להיות יותר אקטיביות מאלו שסף הכניסה נמוך יותר.



קרנות גידור (hedge fund) נוסדו על מנת לספק תשואה חיובית בכל מצבי השוק. קרנות הגידור הן אפיק השקעה עם רגולציה נמוכה, סף כניסה פיננסי גבוה (ברוב המקרים מעל למיליון דולר) ועמלות גבוהות שמבוססות בעיקר על הצלחה למנהל הקרן. קרנות גידור שונות מתאפיינות במדיניות השקעה שונות ובמקרים רבים ביותר מאסטרטגיית השקעה אחת.



החוקרים הציעו מספר מדדים אשר מטרתם לבחון את רמת האקטיביזים של קרנות גידור שונות. המדדים מבוססים על דיווחים של הקרנות ופעולות שלהם בפועל כגון הצלחה במינוי דירקטור אן הצלחה במיזוג החברה לחברה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully