וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBI: "העת הנוכחית מספקת הזדמנות אטרקטיבית במיוחד לקנייה של מניית לאומי"

TheMarker Online

15.2.2011 / 14:38

עדי סקופ: "במחיר הנוכחי מהווה בנק לאומי הזדמנות קנייה אטרקטיבית ביותר. מחיר היעד שלנו 20.5 שקל"



למה העלייה האחרונה בחברה לישראל לא משתקפת בלאומי?



אחת מההשקעות הריאליות המוצלחות ביותר במשק הישראלי משגשגת הרבה מעל המשוער. מדובר בהשקעה של בנק לאומי בחברה לישראל. "מבדיקה שערכנו גילינו שנפתח פער אדיר בין מחירי מניות בנק לאומי והחברה לישראל, פער אשר מצדיק להערכתנו המלצת קנייה חזקה למניות לאומי", אומר עדי סקופ, אנליסט הבנקים של ibi.



בנק לאומי מחזיק ב-1,382,802 מניות המהוות כ-18% מהחברה לישראל. שווי המניות המוחזקות בספרי לאומי הסתכם ב-6.0 מיליארד שקל נכון ליום 10 בפברואר 2011. השקעה זו רשומה בספרי לאומי ב-1.4 מיליארד שקל בלבד נכון לספטמבר 2010.



במילים אחרות, הבנק הגדול במדינה במונחי שווי שוק, מחזיק בנכס חוץ מאזני שצמח למימדים מדהימים המסתכם היום ב-4.6 מיליארד שקל. אחזקה יחידה זו מהווה מבחינה כלכלית כרבע (6/24.5)! מההון העצמי של הבנק.



בנק לאומי נסחר בדיסקאונט מהותי, השוק עדיין לא מפנים את העלייה המהותית בשווי החברה לישראל בחצי שנה האחרונה, כ-14 מיליארד שקל, ומכאן את חלקו של לאומי כ-2.6 מיליארד שקל.



"ניתן להסתכל על המצב בדרך נוספת", אומר סקופ: בנטרול אחזקת החברה לישראל השוק מתמחר את לאומי בשווי של 24.5-6.0=18.4 מיליארד שקל. ההון העצמי של לאומי בניכוי האחזקה בחברה לישראל הינו 23.7-1.4=22.3 מיליארד שקל. כלומר, בהנחת תשואה על ההון בשיעור של 10% בנק לאומי נסחר במכפיל רווח שקרוב ל-8 ומכפיל הון של 92%.



"האם ראוי שבנק מוביל בישראל, בעל הלימות ההון הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית שעומד בפני מאבק שליטה פוטנציאלי ייסחר במכפיל זול כל כך? לדעתנו יש כאן הזדמנות קנייה אטרקטיבית ביותר", סבור סקופ.



לבנקים בישראל וללאומי בפרט מספר תמריצים להחזיק חלק מנכסיהם במניות של חברות כלולות:



מסקנה



הטיפול החשבונאי של לאומי בהשקעה זו הינו על בסיס השווי המאזני, כלומר בכל רבעון לאומי רושם 18% מהרווחים של החברה לישראל. מתחילת 2009 עד ספטמבר 2010 רשם לאומי רווחים, רווחי אקוויטי, בסך 216 מליון שקל, כולל דיבידנדים בסך 32 מליון שקל. זאת לעומת עלייה מדהימה כאמור בשווי השוק של מניותיו בחברה לישראל שאינה מופיעה במאזן כלל.



השינויים בשווי השוק של החברה לישראל אינם נכללים בדוחות הרווח והפסד של לאומי וגם לא בקרן ההון מהתיק ני"ע זמין למכירה. הסיבה לטיפול החשבונאי השונה מאופן הטיפול בתיק ני"ע של הבנק נעוצה בעובדה שיש ללאומי אחזקה מהותית, המוגדרת גם אחזקה ריאלית.



בנק ישראל מאפשר לכל בנק להחזיק מעל 1% מאמצעי שליטה רק בקונגלומרט אחד, תאגיד אחד שהונו העצמי מעל כ-2 מיליארד שקל הפועל בשלושה ענפים.



נכסי סיכון - ההשקעה בחברה לישראל דורשת ריתוק הון של 131 מליון שקל המהווים 9% משווי ההשקעה בספרים בלבד, לעומת חשיפה כלכלית של 6 מיליארד שקל.



יתרון מס - רווחי ההון ממניות ממוסים בבנקים בשיעור נמוך לעומת שיעור המס הסטטוטורי בשיעור 34.2% לשנת 2011, הכולל מס שכר ורווח בשיעור 15% שקיים במוסדות כספיים.



שורה תחתונה



"בנק לאומי המתגאה בהלימות ההון הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית נסחר בתמחור חסר", אומר סקופ. "הממשלה צפויה למכור את יתרת אחזקתה בבנק בחודש אפריל לאחר שתיקון מראני יעבור בקריאה שנייה ושלישית. לאחר מכן, יינתן האות למאבק שליטה פוטנציאלי באחד הנכסים האיכותיים והנזילים ביותר בישראל."



ב-ibi סבורים כי במחיר הנוכחי מהווה בנק לאומי הזדמנות קנייה אטרקטיבית ביותר. מחיר היעד הוא 20.5 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully