וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי הסחורות מאלצת את הקמעוניות האמריקאיות להעלות מחירים

ניו יורק טיימס

15.2.2011 / 16:30

קמעוניות רבות ניסו עד עתה לספוג את עליית המחירים של חומרי הגלם, אך כעת הן חוששות לרווחיהן



מחיריהם של מוצרים רבים בארה"ב - מנקניקיות של חברת אוסקר מאייר, דרך מגפיים של ניין וסט ועד למכונת כביסה של ווירפול - צפויים לעלות בחודשים הקרובים, בעקבות התייקרות מחירי הסחורות וחומרי הגלם כמו כותנה, סוכר וחיטה.



מחירי הכותנה קרובים לשיא של יותר מעשור, לאחר התאמה לאינפלציה, ומחירי העור והפוליאסטר גם הם זינקו באחרונה, מה שמאלץ קמעוניות ביגוד רבות להעלות מחירים. הנחושת הגיעה לאחרונה לרמה הגבוהה זה כ-40 שנה, ועפרות הברזל, המשמשות לייצור פלדה, נמצאות ברמות מחירים גבוהות. גם מחיריהן של סחורות מזון כמו תירס, סוכר, חיטה, בקר, חזירים וקפה זינקו, והדבר מכביד על רשתות מזון ומסעדות, אשר ייאלצו גם הן להעלות מחירים.

"ישנם לחצי עלויות בכל מקום", אמר וסלי קארד, מנכ"ל ג'ונס גרופ, שבין מותגיה נמצאים ניין וסט ואן קליין. לאחר שניסתה לשמור על רמת מחירים נמוכה במהלך המיתון, ג'ונס נאלצה להעלות את המחירים במותגיה, ולדברי קארד צפויה עלייה של 15%-20% עד הסתיו.



כשמחירי הסחורות החלו לעלות בקיץ האחרון, קמעוניות רבות ניסו לספוג את העלויות, מחשש שמא הקונים לא יהיו מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר במהלך עונת החגים ובשעה שהכלכלה עדיין נמצאת במצב עדין. ואולם חברות רבות כמו קראפט פודס ופולו ראלף לורן אומרות כי אינן מסוגלות להשתהות יותר וחייבות להעלות מחירים כדי לשמור על רווחיהן.



מה שעדיין מוטל בספק הוא נכונותם של הצרכנים בארה"ב לשלם. "הצרכנים לא ממש במצב שבו הם יכולים להגיד 'אה, נשלם כל מה שיבקשו'", אמר ג'ושוע שפירו, כלכלן ראשי לארה"ב ב-mfr. "צפויה להיות נסיגה".



כלכלנים חוששים כי עליות המחירים יבואו לידי ביטוי באינפלציה, אך אינם בטוחים האם היא תהיה ברמה מדאיגה. למרות החששות, לפי שעה האינפלציה בארה"ב ברמה נמוכה למדי - בדצמבר היתה האינפלציה בקצב שנתי של 1.4% בלבד. לינואר צופים הכלכלנים קצב שנתי של 2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully