וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NYSE יורונקסט ודויטשה בורסה מתמזגות - ויצרו את מפעילת הבורסה הגדולה בעולם

סוכנויות הידיעות

15.2.2011 / 17:43

העסקה, בשווי של 9.5 מיליארד דולר, מגיעה על רקע גל מיזוגים בין מפעילות הבורסות בעולם



nyse יורונקסט, מפעילת הבורסה לניירות ערך בניו יורק, תתמזג עם דויטשה בורסה הגרמנית בעסקה ששווייה 9.5 מיליארד דולר ותיצור את מפעילת הבורסות הגדולה בעולם, כך הודיעו היום שתי החברות, שבבורסות שבבעלותן נסחרות חברות עם שווי שוק משולב של 15 טריליון דולר.



במסגרת העסקה, תחזיק דויטשה בורסה - מפעילת בורסת פרנקפורט - ב-60% ממניותיה של החברה החדשה, בעוד שבעלי המניות של nyse יקבלו 40% ממניותיה של החברה הממוזגת, שהכנסותיה השנתיות יסתכמו ב-5.4 מיליארד דולר. מניית nyse יורונקסט יורדת כעת ביותר מ-4% בעקבות המיזוג. מניית דויטשה בורסה יורדת ב-1.5% בפרנקפורט.



ביום רביעי שעבר הודיעו שתי מפעילות הבורסות כי הן נמצאות במגעים מתקדמים למיזוג, שעות לאחר שמפעילת בורסות לונדון - לונדון סטוקס אקסצ'יינג גרופ - הודיעה כי תרכוש את מפעילת בורסת טורונטו - tmx - תמורת 3.2 מיליארד דולר, על רקע מגמת מיזוגים ורכישות בשוק מפעילות הבורסה, בעקבות הצטרפותן של מפעילות בורסה אלקטרוניות לשוק.



שתי החברות הודיעו היום כי לחברה החדשה יהיו מטות בפרנקפורט ובניו יורק. מנכ"ל nyse יורונקסט, דנקן נידראוור, ישמש כמנכ"ל החברה, בעוד שמנכ"ל דויטשה בורסה רטו פרנציוני ישמש כיו"ר. החברה הממוזגת תפעיל בורסות בניו יורק, פרנקפורט, פאריס, אמסטרדם וערים אחרות, שימשיכו לפעול תחת שמותיהן הנוכחיים. כ-37% מהכנסותיה של החברה הממוזגת יגיעו ממסחר בנגזרים ומפעילות סליקה.



המיזוג בין שתי מפעילות הבורסות הגיע לאחר שהכנסותיה של nyse יורונקסט נפלו בשנים האחרונות בשל תחרות חזקה מצדן של בורסות ממוחשבות זולות יותר בארה"ב ובאירופה. העסקה, הודיעו שתי החברות, תחסוך הוצאות בסך 400 מיליון דולר בשנה ותגדיל את דריסת הרגל של nyse יורונקסט במסחר בחוזים עתידיים ובאופציות. העסקה עדיין תלויה באישור הרגולטורים, שצפויים להביע התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully