וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות שינה עמדתו: הדייג בכנרת יושבת רק ל-4 חודשים בעונת הרבייה של הדגים

עמירם כהן

15.2.2011 / 17:54

הדייגים שיושבתו מפרנסתם יהיו זכאים לפיצוי מהמדינה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה



משרד החקלאות שינה את עמדתו בעניין השבתת הדייג בכנרת ובבקשה מעודכנת שהציג היום בוועדת הכלכלה של הכנסת ביקש לאשר השבתה ל-4 חודשים בלבד בתקופת הרבייה של הדגים (15.4.2011-15.8.2011). בתחילה ביקש משרד החקלאות להשבית את הדייג לשנתיים.



בתקנות המעודכנות המבוססות על המלצות ועדת מומחים שבחנה את סוגיית התמעטות הדגה בכנרת, נקבע כי בתקופת ההשבתה ייאסר הדייג כליל בכנרת, בקטע הירדן הנשפך לכנרת ובכל הנחלים הנשפכים לכנרת.



משרד החקלאות הודיע כי החל מתחילת ההשבתה עד סיומה הוא יפעיל מערך פיקוח ואכיפה מתוגבר לעצירת פעולות דייג בלתי חוקיות. העבריינים ייקנסו וציוד הדייג שלהם יוחרם.



מנגד, הדייגים שיושבתו מפרנסתם יהיו זכאים לפיצוי מהמדינה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה. עוד הודיע משרד החקלאות כי יאריך את תוקף רישיונות הדייג של דייגי הכנרת עד אמצע אפריל מועד תחילת ההשבתה.



ההמלצות החדשות מבוססות על חוות דעת שהעבירה ועדת מומחים בראשותם של המדען הראשי במשרד החקלאות, פרופ' יובל אשדות וסמנכ"ל ענף משאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, ד"ר ישעיהו בר אור.



המלצה נוספת של הוועדה הן להקטין ככל האפשר באמצעים בלתי פוגעניים את נוכחות הקורמורנים בסביבת האגם (בתקופת החורף). הקורמורן היא ציפור המכלה כמויות גדולות מאוד של דגה בכנרת מדי שנה.



עוד ציינה הוועדה כי השימוש ברשתות דייג ייעשה על פי תקנים המנועים השמדת הדגה וכי יש להשתמש בכל הצעדים החוקיים ונקוט בהרתעה אפקטיבית כנגד דייג באמצעות הרעלה.כן קבעה הוועדה כי יש לאכלס מדי שנה את הכינרת ב-1.5 מיליון דגיגי אמנון במשקל של לפחות 15 גרם כל אחד.



הוועדה ציינה כי היא סבורה ששמירה על מפלסי מים גבוהים בכנרת היא חיונית לשמירת האגם כמערכת אקולוגית בריאה ומתפקדת.



שרת החקלאות אורית נוקד אמרה בתגובה להמלצות ועדת המומחים כי המשך הדייג בכנרת בתקופת ההתרבות יביא לנזק בלתי הפיך לכנרת ולציבור, ואימוץ המלצות ועדת המומחים הוא אינטרס לאומי, והיא תקווה כי ועדת הכלכלה תאמץ את המלצות ועדת המומחים תוך מציאת פתרון הולם לפרנסת הדייגים בתקופת ההשבתה ובכלל זה לדייגים שאינם מנהלים ספרים.



יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן, אמר בסיום ישיבת ועדת הכלכלה בה אושרו התקנות, כי לא יאשר אותן סופית, עד שנושא הפיצוי לדייגים, ובכלל זה לדייגים שאינם מנהלים ספרים לא יובהר סופית.



רק 9 מבין 150 דייגי הכנרת מנהלים ספרים. אם יאושר פיצוי לדייגים בגובה שכר מינימום, גם לדייגים שאינם מנהלים ספרים, הפיצוי הכולל ייסתם ב-2.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully