וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן עלה בינואר ב-0.2%

ואדים סבידרסקי

15.2.2011 / 18:35

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ינואר ב-0.2%, כך הודיעה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה האינפלציה ב-3.6%; כלכלנים צפו לאי שינוי במדד

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ינואר ב-0.2%, כך הודיעה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הערכת הכלכלנים הממוצעת לקראת פרסום המדד הסתכמה באי שינוי של ערכו - כך העריכו 4 מתוך 12 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג, כאשר התחזית האגרסיבית ביותר היתה לעלייה של 0.1% על פי תחזיתו של שני כלכלנים והנמוכה ביותר היא לירידה של 0.2%.

כל זאת לאחר עליית מחירים של 0.4% שנרשמה בישראל בחודש שעבר, כאשר בסיכום שנת 2010 הוסיף מדד המחירים 2.7%. בנוסף, החל מהחודש, עודכנו משקלם של סעיפים שונים במדד המחירים.

ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-3.6%, מעל ליעד האינפלציה הממשלתי העומד על 1%-3% בשנה.

מדד המחירים לצרכן הוא אחד הפרמטרים החשובים שבוחן בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק. הבנק כבר הודיע כי הוא חותר להעלאת ריבית על מנת להשיב את רמתה לתחום "הנורמלי". כעת מנסים הכלכלנים להעריך באילו חודשים בדיוק יעלה הבנק את הריבית.

בהתייחס לעדכון משקולות הסעיפים במדד על ידי הלמ"ס החל ממדד ינואר, הסביר אמיר כהנוביץ', כלכלן מקרו ראשי בכלל פיננסים, כי המהלך יגרום גם הוא להשפעה מדידת המחירים. משקל סעיף הדיור יעלה, מנגד, משקל הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד לבית, תחבורה ותקשורת, מזון ואחזקת דירה ירדו במשקלן במדד. בכלל מעריכים כי לשינוי המשקולות השפעה של תוספת 0.1% למדד ב-12 החודשים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully