וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים נקש רכשו את חוות רודד בכניסה הצפונית לאילת ב-15 מיליון שקל

שלומית צור

15.2.2011 / 19:17

החווה מיועדת לתיירות חקלאית שתכלול מרכז צפרות, מאהל בדואי, מסעדה כפרית, מחלבה תיירותית ומרכז ספא



חברת ניצני פעמונית השקעות, שבשליטת האחים נקש, זכתה הבוקר בהתמחרות על רכישת חוות רודד שבכניסה הצפונית לאילת. החווה צפויה לשנות את אופיה - מחווה חקלאית לכפר נופש.

קבוצת האחים נקש הינה משקיעה ותיקה בנוף העסקי הישראלי, כאשר על נכסיהם נמנים בין היתר חברת ארקיע, רשת מלונות אורכידאה, קבוצת אמפא ועוד. רכישת החווה תאפשר לאחים נקש להרחיב את הפעילות החקלאית שלהם, המשתרעת היום על אלפי דונמים של גידולי זיתים וייצור שמן זית ברמת הנגב.



חוות רודד הוקמה ב-1982 על ידי כמה משפחות שפונו מסיני. היא ממוקמת כ-7 ק"מ צפונית לאילת, היא ממוקמת בסמוך ליישוב עברונה, כ-7 ק"מ מצפון לאילת, וכן שייכת לעיר מבחינה מוניציפלית. שטח החווה הוא 340 דונם, והיא אחת החוות הידועות בארץ בהקשר של גידולי תמרים ומלונים.



לפני כמה שנים נקלעו בעלי החווה לקשיים כלכליים, שלטענתם נגרמו כתוצאה מהזרמת מים מלוחים על ידי עיריית אילת. לאחר שחובות הבעלים הצטברו ל-15 מיליון שקל, מינה בית המשפט המחוזי בבאר שבע בחודש ספטמבר האחרון את עו"ד אבנר כהן ממשרד כהן וילצ'יק קמחי ושות', לנאמן החווה.



בשנים האחרונות פעלו בעלי החווה לשינוי ייעוד חלק מהקרקע, כך שישמש לתיירות ולנופש. באוגוסט האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום את שינוי הייעוד ומאז חיפשה החווה משקיע להקמת כפר הנופש שיכלול 240 יחידות אירוח. דו"ח שמאי שנערך לאחרונה, לאור החלטה של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, העריך את שווי המקרקעין של החווה ב-9.2 מיליון שקל.



במסגרת התוכנית שאושרה על ידי הוועדה המחוזית דרום וזכתה להמלצת עיריית אילת וחבל אילות, החווה מיועדת להפעיל תיירות חקלאית - הכוללת מרכז צפרות, מאהל בדואי, מסעדה כפרית, חנות מזכרות, סיורים מודרכים, מחלבה תיירותית ומרכז ספא.



לפי התכנון, תגיש החווה לאישור תוכנית להקמת כפר נופש תיירותי שבו 240 בקתות אירוח, עד 60 מ"ר ליחידה, וחוות בריאות ונופש מדברי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully