וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש: כל עובדי הטיס לא יורשו לשתות משקאות משכרים

זוהר בלומנקרנץ

15.2.2011 / 19:30

איסור שתיית משקה אלכוהולי עד 8 שעות לפני כניסה לתפקיד תחול גם על עובדי קרקע ותחזוקה



איסור השימוש במשקאות אלכוהוליים לפני טיסות הורחב והוא יחול על כל עובדי הטיס - כך אישרה היום ועדת הכלכלה של הכנסת, כחלק מחוק הטיס החדש. מדובר באיסור שתיית משקה אלכוהולי עד שמונה שעות לפני כניסה לתפקיד, והוא חל עד עתה על מגזר מצומצם - כמו על טייסים ופקחי טיסה.



בחוק החדש יכלול האיסור את כל עובדי הטיס - כמו עובדי קרקע או תחזוקה אשר מטפלים במטוס לקראת המראתו או לאחר נחיתתו. בוועדה, בראשותו של ח"כ יצחק וקנין, נקבע עוד כי משקה משכר הוא משקה שמכיל אלכוהול בכל ריכוז שהוא - אם כי ניתנה לשר התחבורה האפשרות לקבוע רף מסוים של ריכוז אלכוהולי שמעליו ייחשב משקה למשכר.



בדיון היום אף אושר סעיף שמשמעותו תיקון אחד הליקויים עליהם הצביע ארגון התעופה הבינלאומי, שנוגע לכך שאין ביכולתו של מנהל רשות התעופה האזרחית במצב היום להוציא הוראות כלליות מיידיות כדי לתת מענה לבעיות בטיחות.



הוועדה אישרה כי לפי החוק החדש מנהל רת"א יוכל להוציא הוראות מיידיות שיפורסמו באתר רת"א במשך שבועיים. עד תום השבועיים יאשר שר התחבורה את הוראת השעה למשך שלושה חודשים, במהלכם יובא הדבר במידת הצורך לאישור ועדת הכלכלה על מנת שההוראה תקבל תוקף של קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully