וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים מעריכים: בנק ישראל צפוי להעלות את הריבית בעקבות עליית המדד

ואדים סבידרסקי

15.2.2011 / 19:45

יהודה טלמון: את החשש העיקרי מהתפרצות האינפלציה יש לתלות בזגזוג של הממשלה



רק כלכלנים מעטים צפוי כי מדד המחירים לצרכן יעלה בחודש ינואר ב-0.2%. רוב התחזיות נבאו כי מדד חודש ינואר יישאר ללא שינוי, ובודדים העריכו כי יעלה בשיעור מתון של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-3.6%, מעל יעד האינפלציה הממשלתי העומד על 3%-1% בשנה.



רונן מנחם: אם הריבית לא תועלה הפעם, בנק ישראל יזרז קצב העלאות במחצית השנייה של 2011



רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מז בנמרחי טפחות: "מדד המחירים לצרכן עלה מזה חודש שני ברציפות מעל ההערכות המוקדמות, שהצביעו על היעדר שינוי. החלטתו של בנק ישראל לגבי החודש הבא לא תהייה פשוטה. מחד, התחדשות עליית השקל כנגד הדולר, המדדים הנמוכים המסתמנים ברביע הראשון של השנה והעלאת הריבית בחודש שעבר תומכים בהותרת הריבית ללא שינוי".



"מנגד, איתנותו הכלכלית של המשק ונתוני הדיור החזקים תומכים כולם בהעלאת ריבית שנייה ברציפות. לגבי החודשים הבאים, בפרט אם הריבית לא תעלה הפעם, הרי בנק ישראל מתכנן להעמיד את הריבית על 3.3% בעוד 12 חודשים, ולכן יהיה עליו לזרז את קצב העלאות הריבית במחצית השנייה של שנת 2011".



יהודה טלמון: החשש העיקרי מהתפרצות האינפלציה יש לתלות במדיניות הממשלה המזגזגת



נשיא לה"ב, עו"ד יהודה טלמון: "המדד הנמוך מצביע על כך שאת החשש העיקרי מהתפרצות האינפלציה יש לתלות במדיניות הממשלה המזגזגת ובעליות המחירים. בחודשים בהם המדד אינו מושפע מהמהלכים הקפריזיים של הממשלה, אלא מהתנהלות כלכלית משקית רגילה, המדד נשאר נמוך. יש חשש שעליות המחירים האחרונות על ידי הממשלה יגרמו לעליית המדד ולסחרור אינפלציוני".



יוסי פרימן: עליות המחירים מורגשות היטב בכיס הצרכנים ולכן פישר יעלה את הריבית



יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו אמר כי: "העלייה במדד מחזקת את הערכתנו כי בנק ישראל חייב יהיה להמשיך במדיניות המוניטרית המצמצמת שלו ולהעלות את הריבית ב-0.25% לפחות בטווח הקצר. בחודש ינואר תרמה התחזקותו של הדולר לעליית מחיר חומרי הגלם, שמחירם נקוב בדולרים. האינפלציה נמצאת כעת בתוואי פריצה של רמת 3% - עליות המחירים מורגשות היטב בכיס הצרכנים ולכן בנק ישראל יעלה את הריבית בכדי לשמור על יציבות המחירים במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully