וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד הבא יכיל שני פרופילים: אחד אישי ואחד עסקי

IDG

15.2.2011 / 21:38

הפלטפורמה של VMWare תאפשר וירטואליזציה ניידת באנדרואיד



חברת vmware הציגה בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה פלטפורמת וירטואליזציה סלולרית שתאפשר למשתמשים להריץ על גבי אותו טלפון אנדרואיד פרופיל אישי ופרופיל נפרד מאובטח לצורך יישומי עבודה.



סמנכ"ל הטכנולוגיות של vmware, סטיבן הרוד, הדגים את התוכנה על lg optimus black בקונגרס mobile world. החברה בוחנת את התוכנה כעת בתוך החברה ובקרב שותפיה.



הרעיון הוא שמעבידים יוכלו להניח לעובדיהם לרכוש טלפון אנדרואיד אך לבודד את היישומים האישיים מהיישומים העסקיים בכדי להקטין את בעיות האבטחה הפוטנציאליות. "מטרת המוצר היא ליצור עולם שבו העובד יכול להביא לעבודה את המחשב האישי שלו", אמר הרוד, "אנחנו רוצים לעבור לעולם בו החברה לא קונה לכם טלפון. קנו את המכשיר שאתם רוצים ותביאו אותו לעבודה וניתן לכם דרך להשתמש בזה באופן בטוח מבחינת החברה".




לעת עתה, חלק מהתוכנה הנדרשת להפעלת פלטפורמת הווירטואליזציה חייב להיות מותקן בתוכנה על ידי היצרן ולא ניתן להורידו מאוחר יותר. לכן vmware עובדת עם שותפים כמו lg כדי להטמיע את התוכנה במכשירים משלב הייצור. ברגע שעובד מביא את הטלפון למשרד, איש it יכול להשתמש בקונסולת הניהול על מנת לשלוח יישום נוסף. היישום מופיע על גבי מסך הבית של הטלפון וכשהמשתמש לוחץ עליו, הוא מפעיל את הגרסה העסקית, המבודדת, של הטלפון.



היישום מאפשר לאנשי ה-it בארגון ליצור שלל סוגי מדיניות ולאפשר לעובדים שונים יכולות טכנולוגיות שונות. לדוגמה, מנהל יכול לבטל את האפשרות להעתקה והדבקה כדי למנוע ממשתמש להעתיק משהו מהקבצים האישיים שלו ולהדביק אותו בתוך קובץ עסקי. מנהלים יכולים גם לבחור לבטל את האפשרות לשימוש ב-gps, בלותות' ומצלמת הטלפון. הם גם יכולים למחוק מרחוק מידע מהצד העסקי של הטלפון בלבד ולכלול חנות יישומים עסקית שכוללת יישומים מאושרים אותם משתמשים יכולים להוריד. התוכנה כוללת vpn כך שאנשים יוכלו להשתמש בחיבור מאובטח כדי להגיע לרשת התאגידית מהפרופיל העסקי של המכשיר.



הרוד חוזה שלל דרכים בהן השירות יוכל להיפרש: חברה תוכל לאפשר לעובדיה לקבל שיחות voip מה-pbx דרך הטלפונים. לשיחות הללו יכול להיות צלצול שונה מלאלו המחייגות למספר הטלפון האישי של המשתמש. או שמפעילה סלולרית תוכל להציע טלפונים הכוללים זוג כרטיסי sim, כך שלמשתמש יוכלו להיות שני קווים נפרדים לחלוטין. אפילו עם כרטיס סים בודד, vmware יכולה ליצור כרטיס sim וירטואלי המפריד את תנועת הנתונים לשני חשבונות נפרדים. "אנחנו זוכים להרבה עניין מספקיות סלולר בגלל הפוטנציאל לשתי תוכניות שיחות נפרדות או מכירת תוכניות אינטרנט ללקוחות שלא היו להם כאלה בעבר", הוא אמר.



vmware מעוניינת להציע את השירות דרך ספקיות הסלולר כך שתהיה תמיכה לשלל הגישות בהן הספקיות עשויות להיות מעוניינות, הוא אמר. vmware מקווה שיישום הוירטואליזציה לטלפון יוצע בחינם, אולם בעבור תוכנת הניהול ישלמו החברות לפי מספר המשתמשים. החברה מקווה להתחיל בניסויים באמצע השנה. לפי שעה אין צפי להגעת המוצר לשוק.



לעת עתה, vmware עובדת רק על יישום לאנדרואיד, מאחר ומערכת ההפעלה נחשבת ככזו שחברות רבות היו מעוניינות לאפשר לעובדיהם להשתמש בה, אבל רבים מחשיבים אותה ללא מספיק מאובטחת. "המטרה היא להוציא את הפתרון לציבור, לראות את התגובה בקרב צרכנים ולהמשיך משם", אמר הרוד. vmware החלה לשחרר מידע על פלטפורמת הווירטואליזציה הניידת שלה בחודש דצמבר, אולם כעת היא מדגימה אותה לראשונה על ה-lg optimus black.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully