וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים והטאבלטים הקפיצו את מכירות נובה

מאת רם עוזרי

16.2.2011 / 7:03

הכנסות החברה זינקו ברבעון הרביעי ב-77% לשיא של 27 מיליון דולר, והרווח גדל ל-7.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה זינקה המניה ביותר מ-100%, ואתמול היא עלתה ב-9% נוספים



>> נובה הציגה אתמול דו"חות מצוינים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. החברה הצליחה לעקוף את תחזית ההכנסות שהציבה לעצמה ורשמה הכנסות של 27 מיליון דולר ברבעון - שיא של כל הזמנים.



נובה מייצרת ומשווקת פתרונות מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, ובעיקר לתעשיית השבבים האלקטרוניים. החברה נהנית מהתנופה אדירה בשוק הטלפונים הניידים החכמים והטאבלטים. סמסונג, המייצרת את השבבים לאפל - אפל צפויה למכור השנה יותר מ-54 מיליון מכשירי אייפון - נעזרת במכונות המדידה של נובה לצורך ניטור ושיפור תהליכי הייצור.

המשקיעים לא נותרו אדישים לתוצאות שמציגה נובה: מניות החברה, הנסחרות בתל אביב ובנאסד"ק, רשמו זינוק של יותר מ-100% בשנה האחרונה. בתגובה לדו"חות זינקה אתמול מניית החברה ב-9% נוספים.



הכנסות החברה ממכירת מוצרים ושירותים כמעט שהוכפלו ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל: מכירות המוצרים הסתכמו ב-22.6 מיליון דולר (12.6 מיליון במקביל), וגידול גבוה מהצפוי נרשם ממכירת שירותים, ל-4.3 מיליון דולר (לעומת 2.6 מיליון דולר). בסך הכל זינקו המכירות הרבעוניות ב-77% ל-27 מיליון דולר.



גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה: "יש לנו חשיפה ללקוחות הנכונים, כמו אפל, שהטבלטים שלה ניזונים משבבים שמיוצרים על ידי לקוחות שלנו. מעבר לכך, הגידול במכירות מוסבר במעבר של החברה למודל עסקי של מכירה ישירה ללקוחות הקצה - 90% מההכנסות מגיעות ישירות מיצרניות השבבים".



עלויות המכר של נובה ברבעון החולף גדלו ב-48% בלבד, מה שהגדיל את שולי הרווח הגולמי של החברה ל-57%, בהשוואה ל-49% ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הוכפל, והגיע ל-15.3 מיליון דולר.



הרווח הנקי שרשמה נובה היה 7.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברווח למניה נרשם זינוק - מ-13 ל-28 סנט.



בסיכום שנתי עולה תמונה דומה. נובה הצליחה להכפיל את הכנסותיה ל-87 מיליון דולר ולשלש את הרווח הגולמי ל-47 מיליון דולר. עם זאת, בשורת הרווח התפעולי נרשם השיפור החד ביותר: זינוק ל-22 מיליון דולר, לעומת 2.6 מיליון דולר ב-2009.



הרווח המדולל למניה זינק ל-86 סנט ב-2010, בהשוואה ל-13 סנט ב-2009. גם קופת המזומנים של נובה תפחה מ-10 מיליון דולר ליותר מ-25 מיליון בסוף 2010. תחזית החברה לרבעון הראשון היא לגידול קל בהכנסות, לרמה של 27.5-29.5 מיליון דולר, ולשמירה על רמת רווחיות נטו של 25%-28%.



אחד השינויים שעלולים להשפיע על ביצועיה של נובה הוא סיום תוכניות הסיוע של ממשלות ברחבי העולם, ובראשן של הממשל האמריקאי, לעידוד השקעות בתשתיות טכנולוגיה. זליגסון: "אין ספק שהרווחנו מהתוכניות האלה, אבל כיום יש בשוק אינרציה אדירה, ולא צריך את ההזרמות האלה יותר".



זליגסון מתח ביקורת על ממשלת ישראל, שבחרה שלא לנקוט צעדים דומים: "היינו כמה פעמים בוועדת הכספים, אבל לא נעשה דבר. למזלנו, היה לנו מספיק כסף בקופה ועברנו בשלום את התקופה הקשה,



"אבל אני מכיר חברות שהיה להן צבר הזמנות יפה ונקלעו לבעיות של תזרים מזומנים. נתנו תוספות למדען הראשי, אבל זה פתרון לטווח ארוך. זה לא עזר לחברות ישראליות להתמודד עם קשיי הנזילות בטווח הקצר", אמר זליגסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully