וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוח של מיטרוניקס חבר למתחרה - והמניה קרסה ב-8%

מאת יורם גביזון

16.2.2011 / 7:00

חברת אסטרל הספרדית, שאחראית ל-26% ממכירותיה של מיטרוניקס, רכשה את החברה המתחרה אקווה פרודקטס תמורת 44 מיליון דולר. מנכ"ל מיטרוניקס, יובל בארי: "לא תהיה בעיה להחזיר את נתחי השוק שנאבד באמצעות עבודה עם מתחריה של אסטרל, שכבר יצרו עמנו קשר"



>> זו לא מכה כמו שזה נראה", אמר אתמול מנכ"ל מיטרונקס, יובל בארי, לאחר שהחברה שמפתחת ומייצרת רובוטים לניקוי בריכות שחייה דיווחה שהלקוח הגדול ביותר שלה - חברת astral הספרדית - קנתה את חברת אקווה פרודקטס (aqua products) תמורת 44 מיליון דולר.



אקווה פרודקטס היא יצרנית צרפתית של רובוטים לניקוי בריכות ואחת המתחרות המהותיות של מיטרוניקס. אסטרל סיפקה למיטרוניקס 26% מהכנסותיה ב-2009 ושיעור דומה כנראה גם ב-2010, ורכישת אקווה פרודקטס יצרה מתחרה בעל יכולת משולבת של ייצור ושיווק.

שוק ההון קיבל חלקית ובהדרגה את הערכתו של בארי, ומניית מיטרוניקס, שקרסה בשלב מסוים של המסחר ב-14% בשל החשש שהיא עלולה לאבד את הלקוח הגדול ביותר שלה בטווח הארוך, תיקנה וסיימה את המסחר בירידה של 8.2%.



בארי ציין שהתרחיש של רכישת אחת ממתחרותיה של מיטרוניקס בידי אסטרל הוא חלק בלתי נפרד מהתהליכי התכנון האסטרטגי שהחברה מבצעת מדי שנתיים. לדבריו, מיטרוניקס קבעה מערך של תגובות לתרחישים מסוג זה, וכבר נקטה פעולות מנע, כולל הקמת חברות שיווק שבבעלותה הישירה בצרפת ובארה"ב.



בארי אמר שאסטרל בדקה גם את האפשרות לרכוש את מיטרוניקס, אך נרתעה מהמחיר הגבוה - שכן מיטרוניקס נסחרת לפי מכפיל ebitda של 13.3, בעוד אקווה פרודטקס נרכשה במכפיל של 4.2 על הרווח התפעולי התזרימי ב-2010.



מיטרוניקס שבשליטת קיבוץ יזרעאל ציינה בהודעתה כי מיד לאחר ההודעה על הרכישה התקשרה אליה אסטרל וביקשה להבהיר כי לרכישה לא תהיה כל השפעה על מערכת היחסית העסקית שלה עם מיטרוניקס ב-2011, ולאחר מכן צפויה השפעה מדורגת.



בארי ציין שבראייה ארוכת טווח ניתן יהיה לשמר ברוב הטריטוריות את נתח השוק של החברה, ומהלך זה עשוי לייצר לחברה הזדמנויות עסקיות מעניינות בטווח הזמן המיידי והארוך באשר לגידול בהכנסות וברווחים. למיטרוניקס לא תהיה בעיה להחזיר לעצמה את נתחי השוק שתאבד באמצעות עבודה עם מתחריה של אסטרל.



לדבריו, אסטרל לא תוכל למנוע ממיטרוניקס להגיב באמצעות חבירה לחברת פול קורפ (pool corp), שהיא המפיץ הגדול ביותר בעולם של רובוטים לניקוי בריכות שחייה. הוא ציין כי שני מתחרים אחרים של אסטרל יצרו קשר עם החברה אתמול וציינו כי בכוונתם להעביר את רכש המוצרים מאקווה פרודקטס למיטרוניקס.



פול קורפ גילתה בשנים האחרונות עניין בהפצת מוצריה של מיטרוניקס, אך החברה הישראלית לא יכלה על פי הסכם ההפצה עם אסטרל להיכנס לקשרים מסחריים עם מתחרתה הגדולה ביותר. הוא ציין שהיקף המכירות של פול קורפ הוא 2 מיליארד דולר, בעוד אלה של אסטרל הם 700 מיליון דולר בלבד.



מיטרוניקס הרוויחה 30 מיליון שקל במחזור של 216 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2010, בהשוואה ל-43 מיליון שקל במחזור של 193 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. שווי השוק של מיטרוניקס הוא 381 מיליון שקל לאחר ירידה של 17% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully