וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LG ישראל רוצה נתח מענף הסלולר

מאת אמיתי זיו

16.2.2011 / 7:03

אבי ישראל, מנכ"ל LG ישראל: "נמכור מכשירים חכמים בגישה של סמארטפון להמונים, אך לא במחירים של אייפונים וגלקסיים למיניהם"



>> אחת האנומליות הידועות בשוק הסלולר המקומי היא חולשתה היחסית של lg. החברה חולשת על נתח שוק של 8%-10% ממכשירי הסלולר שנמכרים בעולם, והיא שלישית רק לנוקיה וסמסונג. מול זאת, בישראל מותג lg הצליח יפה בכל עולמות החשמל - ממכונות כביסה ועד מסכי טלוויזיה - אך בתחום הסלולר החברה לא זכתה להצלחה גדולה, והיא אוחזת באחוזים בודדים בשוק, בעיקר במכשירים הפשוטים.

"אנחנו נמצאים עכשיו במהלך להידוק מערכת היחסים עם שלוש מפעילות הסלולר", אומר אבי ישראל, מנכ"ל lg ישראל. "התחלנו לפני שנה עם נתח שוק של 2.5%, אבל נכון לרבעון הרביעי של 2010 יש לנו כבר נתח שוק של 7.5%. אין סיבה שלא נגיע לנתח שוק דו-ספרתי ב-2011".



כשישראל אומר "התחלנו", הוא מכוון לחברת ברימאג תקשורת, שבראשה הוא עומד. במשך שנים יבואנית lg לישראל היתה חברת מיני-ליין, אך לפני כשנה החליטה lg העולמית להחליף זכיין בישראל, וברימאג זכתה בבכורה. אז גם מונה ישראל, שהיה בעבר המשווק של מכשירי הסלולר של טליט (telit) בישראל. החברה האם ברימאג היא ציבורית, אך לא ניתן לגזור מנתוניה את נתוניה הכספיים של ברימאג תקשורת, שמשרדיה נמצאים בפתח תקוה ומעסיקה 45 עובדים.



lg העולמית בהחלט מפגינה שרירים בחודשים האחרונים באשר לשאיפות הסלולר שלה, וגם בתערוכת הסלולר בברצלונה. היא היתה החברה הראשונה להציג מכשיר סלולר עם מעבד ליבה כפול, והראשונה להמר על טכנולוגיית התלת-ממד. בתערוכה היא מציגה את מכשיר הטלפון אופטימוס d3 וטאבלט, אופטימוס פאד, שמצוידים בשתי מצלמות גב לטובת צילום תלת-ממד. החברה מדגימה בדוכן שלה גם מכשיר המאפשר צפייה בווידיאו תלת-ממד בלי משקפיים.



על המכשירים של lg המשווקים בישראל אומר ישראל "התחלנו לפני שנה עם הקוקי-פלוס, שהוא טלפון פשוט יחסית. לפני שבוע השקנו סמארטפון ראשון שלנו, אופטימוס 1, עם אנדרואיד 2.2, שהושק בפרטנר ומהשבוע הבא גם בפלאפון. הכוונה היא להמשיך עם המכשירים החכמים בגישה של סמארטפון להמונים, לא במחירים של אייפונים ומכשירי גלקסי למיניהם. עד עתה נגזר עלינו להשיק מוצרים שהמפעילות היו צריכות, מעכשיו אני מקווה שנוכל לכוון את המפעילות לאן שאנחנו רוצים".



מכשיר הדגל שהחברה מציגה בכנס הוא האופטימוס בלאק, עם מסך 4.4 אינץ', מצלמה אחורית של 5 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית של 2 מגה-פיקסל, והוא גם המכשיר הדק והקל ביותר כרגע בקטגוריה שלו: בעובי 9.2 מילימטר ובמשקל 109 גרם. ישראל אומר שהמכשיר עתיד להיות מושק גם בשוק המקומי.



המלחמה של lg על נתח השוק בישראל לא תהיה קלה. המפעילות רגילות לעבוד עם שלוש היצרניות הגדולות - נוקיה, סמסונג וסוני-אריקסון. בשנה האחרונה הן למדו לעבוד גם עם אפל. ישראל יצטרך לשכנע את החברות להכניס ולקדם גם את המותג שלו, שפחות מוכר לצרכן הישראלי. לטובת הגדלת הנראות, באחרונה חתמה ברימאג האם על חוזה של 5 מיליון דולר עם משרד הפרסום יהושע, שחלקו יופנה גם לסלולר. ישראל מוכן לאתגר: "מיצוב השוק שלנו לא פשוט כרגע, אבל אנחנו כאן כדי להישאר".



-



lg optimus pad השקה צפויה: מארס 2011 משקל: 630 גרם מסך: 8.9 אינץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully