וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי AOL ישראל עוברים מהמשרד ללול

מאת גיא גרימלנד

16.2.2011 / 7:03

אביחי ניסנבוים, מנהל AOL בישראל, ויניב גולן, שותפו להקמת חברת ידע שנרכשה על ידי AOL, מקימים את Lool Ventures - קרן סופר-אנג'לים חדשה בהיקף של 25 מיליון דולר. בראיון ראשון הם מספרים: "נעבוד עם היזמים כתף אל כתף"



>> אביחי ניסנבוים, מנהל aol בישראל, ויניב גולן, שותפו להקמת חברת ידע שנרכשה על ידי aol ב-2007, עוזבים את ענקית המדיה ומקימים קרן סופר-אנג'לים חדשה בהיקף של כ-25 מיליון דולר. שמה של הקרן החדשה הוא lool ventures או לול, במובן של של לול לפעוטות, או לול לתרנגולות שתפקידו לטפח את הביצים, לעזור להן לבקוע ולכוון לכך שלפחות חלקן יהיו ביצי זהב. בכוונת השניים ליצור קרן שתעבוד עם היזמים כתף אל כתף, ותשמש לא רק כמקור מימון אלא גם כמדגרה לסטארט-אפים.

ניסנבוים וגולן מצטרפים לשורת יוזמות של משקיעים המקימים בתקופה האחרונה מיקרו-קרנות הון סיכון, או קרנות סופר-אנג'לים. מדובר בין היתר בקימה ונצ'רס של המשקיע ג'רמי ברבי, ובסטארט-אפ פקטורי ויתיר ונצ'רס של סני סנילביץ' ואבי דומבשיסקי.



הצעד של ניסנבוים וגולן הוא חריג. שניהם מחזיקים במשרות בכירות ב-aol ישראל, ונחשבים לאנג'לים מוערכים בתעשייה. לכאורה לא היתה לשניים סיבה כלשהי לעשות צעד שכזה. במיוחד הדברים אמורים לגבי ניסנבוים, שמשמש מנהל aol ישראל - תפקיד בכיר בהיי-טק הישראלי. אבל השניים בחרו במהלך החריג הזה מפני שהם מאמינים כי קיים פער משמעותי בטווח שבין קרנות ההון סיכון לאנג'לים, פער שעליו ניתן לענות בצורה מיטבית באמצעות הקמת קרן הון סיכון קטנה בסגנון קצת שונה מהמקובל בישראל.



"עבדנו ב-aol מאז שידע נרכשה, אבל במקביל השקענו בחברות סטארט-אפ שונות ועבדנו עם יזמים צעירים, לעתים קרובות פרו-בונו. קרה לנו לעתים קרובות שנפגשנו עם יזם, חלקנו את התובנות שלנו אתו וגם אם החלטנו שלא להשקיע בו כאנג'לים, ניסינו לעזור לו בתובנות, במשוב ובקישורים. נמשיך לעשות זאת גם במסגרת הקרן החדשה", מבטיח ניסנבוים. גולן מאשר ומוסיף: "אנחנו רואים אותן בעיות שחוזרות שוב ושוב אצל סטארט-אפים, בעיקר בתחום האינטרנט והניו-מדיה. זה מתבטא בשאלות כמו איך לתקשר את מהות המוצר, איך להגיע לשוק היעד, מהו המודל העסקי המתאים ושאלות נוספות. אנחנו מקווים שהניסיון הנצבר שלנו ושל היזמים שיעבדו אתנו יאפשר לחברות שבהן נשקיע להימנע מטעויות יקרות".



דומינוס פיצה כמשל



ניסנבוים אומר שאחד העניינים החשובים ביותר מבחינתו, בעבודה עם יזמים, הוא הניסיון להגדיר בצורה מדויקת את הערך של המוצר. לדבריו, הוא צריך להיות פשוט וברור מאוד, ולא לכלול יותר מדי אפשרויות. ניסנבוים מספר כי כשהוא עובד עם יזמים, הוא מציע להם לעבוד לפי המנטרה ההיפותטית של מנכ"ל דומינוס פיצה. "בכל יום שהוא כקם בבוקר יש לו רק שאלה אחת: כמה פיצות יצאו אמש מהתנור בכל העולם. זה מבחינתו מזקק את כל הפרמטרים של הביזנס. זה גם תקף לסטארט-אפים שצריכים להתמקד רק בדבר אחד - להבין בדיוק, אבל בדיוק, מה בעצם המוצר שלהם עושה ועל איזה צורך הוא עונה", אומר ניסנבוים. "אנחנו רוצים שהיזמים יגלו מהו המוצר המינימלי האפשרי כדי לתת למשתמש ערך מצד אחד, ויגיעו כמה שיותר מהר לשוק מצד שני. אין תחליף למשוב אמיתי מהשטח, משוב שאפשר לקבל ולפעול לפיו רק אם נמצאים בחוץ עם מוצר שאנשים משתמשים בו".



הקרן של לול תהיה בהיקף של 25 מיליון דולר, ועם המשקיעים והמעורבים בקרן נמנות דמויות מוכרות ומוערכות בתעשייה כמו סול קליין מאינדקס ונצ'רס, מייק בראון מ-aol ונצ'רס וירון גלאי (היזם של אאוטבריין), וכן אנג'לים נוספים. ניסנבוים אומר שההשקעות שתבצע הקרן ייקבעו קודם כל לפי איכות היזמים. "הרעיון חשוב, אבל הצוות חשוב יותר. חשוב לי לדעת שצוות היזמים הוא בעל יכולת ביצוע", הוא מסביר.



גולן אומר שבדומה ל-betaworks (חממת סטארט-אפים אמריקאית - ג"ג), כשמדובר בחברות שנולדות ביוזמת הקרן תשקיע הקרן סכום ראשוני בהוכחת היתכנות, מתוך כוונה להגיע לשוק עם מוצר ראשוני בתוך 4-6 חודשים. אם השוק מגיב למוצר באופן חיובי, תמשיך החברה לגייס כסף ממשקיעים חיצוניים. אם לא, תנסה החברה לשנות כיוון תוך שמירה על הנכסים הקיימים.



ניסנבוים וגולן עמלים בימים אלה לא רק על השלמת גיוס הקרן ממשקיעים נוספים, אלא גם על גיבוש סופי של החברים במועצת המנהלים של הקרן. לחלקם קשרים ענפים בזירת האינטרנט הגלובלית, שיסייעו לניסנבוים וגולן לא רק לקשר את היזמים עם בכירים בהיי-טק העולמי אלא גם להעריך את החברות. אם המודל של לול ונצ'רס יצליח, הוא צפוי להוביל להקמה של עוד מיקרו-קרנות ומדגרות סטארט-אפים, שיסייעו לפתור את מצוקת המימון של יזמים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully