וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא סעדה שוברת את טבלאות הרייטינג

מאת איילה צורף

16.2.2011 / 7:03

לסבתא סעדה יש ערוץ ביוטיוב שבו היא מדברת על אייפון ו"האח הגדול" ? מיטב המרצים מהאקדמיה מעלים באתר קורסים לרשת ? ומגזין סאטירה בועט מרתק מאות אלפי צופים ? יוטיוב התקבע כאתר השלישי הנצפה בישראל: מיליוני ישראלים פוקדים אותו מדי חודש - אך בגוגל עדיין לא מצאו



>> בשנה האחרונה התקבע יוטיוב כאתר המרכזי לצריכת תוכן וידיאו בישראל, כשהוא מטפס במעלה דירוג האתרים, ומבסס את עצמו כאתר השלישי בגודלו בישראל, לאחר גוגל ופייסבוק, לפי קומסקור, כשהוא עוקף את וואלה ו-ynet בפער ניכר. במקביל להתחזקות זו, ואולי בגללה, בחרה גוגל העולמית בישראל להיות אחת משבע מדינות שבהן תוקדש תשומת לב ניהולית וכספית גדולה יותר לפיתוח יוטיוב, הן בזווית התוכן, אבל בעיקר מהצד השיווקי-פרסומי.



לפני שלושה חודשים הצהירה גוגל, כי לראשונה תשלם עמלות יתר למשרדי הפרסום שמפנים את תקציבי הפרסום שלהם ליוטיוב. המטרה: לנגוס בתקציבי הפרסום לבאנרים שמופנים כיום לפרסום בוואלה ו-ynet ולתרגם את תנועת הגולשים להכנסות.

במשרדי הפרסום אומרים כי בפועל לא חל שינוי משמעותי בסגנון העבודה של גוגל. גם כיום היא לא משלמת עמלות על פרסום ביוטיוב. כמו כן החברה ממשיכה לעבוד מול המפרסמים מעל לראשם של משרדי הפרסום, בדיוק כפי שהיא עושה כשמדובר בפרסום בגוגל.



מאז הקמתה בישראל, מנהלת גוגל מערכת יחסים מורכבת ורגישה עם משרדי הפרסום המקומיים. היא מסרבת לשלם להם עמלות על פרסום במנוע החיפוש, כפי שמקובל ביתר אמצעי המדיה. יתר על כך, גם כיום גוגל עובדת ישירות מול המפרסמים - וחותמת אתם על הסכמי פרסום - שלא באמצעות משרדי הפרסום שלהם.



זו הגישה גם במקרה של יוטיוב. שלושה חודשים עברו מאז הצהרות החברה לפיהן תחתום על הסכמי פרסום עם המשרדים ותשלם להם עמלות, כדי להגביר את היקפי הפרסום ביוטיוב, אך דבר לא קרה. החברה פנתה לכמה משרדי פרסום והציעה להן עמלות בשיעור נמוך יחסית למקובל בענף - 22%-8% מסך תקציב הפרסום לכל היותר. לכן, מערכות היחסים בין גוגל למשרדי הפרסום לא השתנו, ובהתאם, תקציבי הפרסום ביוטיוב לא צמחו לכדי מימוש הפוטנציאל הטמון באתר.



מגוגל ישראל נמסר בתגובה על כך כי "יוטיוב הכריזה בנובמבר האחרון על הכללתה של ישראל בפיילוט בינלאומי. במסגרת הפיילוט, ייבחרו משרדי פרסום ישראלים המשווקים את מוצרי יוטיוב, אשר יוכלו ליהנות משורה של הטבות ובהן עמלות מדיה וקבלת ייעוץ ותמיכה בשיווק ובמכירות. הפגישות עם משרדי הפרסום נמצאות בעיצומן ואנו מקווים להודיע בקרוב על השותפים הישראלים לפיילוט". הערכות הן שגיתם יהיה המשרד הראשון שעמו תודיע גוגל על שיתוף פעולה בפרסום ביוטוב.



במקביל משקיעה גוגל בפיתוח מערכות יחסים עם יצרני התוכן. כך למשל העלה באחרונה משרד החינוך ערוץ וידיאו ביוטיוב, ובו תכנים המיועדים למורים ולתלמידים, תחת השם אוח. בעוד כמה משרדי ממשלה עובדים על ערוץ תוכן ייעודי ביוטיוב, ובו תכנים הקשורים לתחומים שעליהם הם אמונים.



גם במוזיקה חל שינוי: פרט לזמר הים תיכוני שאימץ את האינטרנט בכלל ואת יוטיוב בפרט כערוצי קשר עם מעריצים, החלו השנה ניצנים של פעילות גם בקרב מי שאינו מגיע מז'אנר זה. כך למשל, לראשונה בתולדותיו, העבודה על אלבום הבא של שלמה ארצי מצולמת בווידיאו ועלתה לערוץ הרשמי שלו ביוטיוב, שם יכולים הגולשים להיחשף לקטעים מתוך השירים בצפייה מוקדמת.



על פי קומסקור, כ-65%-70% מהגולשים בישראל נכסים ליוטיוב לפחות אחת לחודש, ומרביתם נכנסים יותר פעמים. כמה מהערוצים זוכים לחשיפה של עשרות ומאות אלפי גולשים. הנה כמה מהבולטים שבהם.



לאטמה - "לבעלי אלרגיה לערוצים הרשמיים"



>> לאטמה היא קבוצה שנכנסה לתודעה הישראלית בימים שלאחר הפשיטה של צה"ל על המרמרה, אוניית המשט מטורקיה לישראל - פשיטה שזכתה להדים ציבוריים קשים בישראל ובעולם. חברי לאטמה, הממוקמים בצד הימני של המפה הפוליטית, החליטו להעלות סרטון פרו-צה"ל שהופץ בהרחבה בעולם.



מאז נהפך הערוץ לאחד הבולטים ביוטיוב בישראל, עם יותר מ-6 מיליון צפיות בסרטונים השונים שהעלה. חברי הערוץ, המפיקים תוכן טלוויזיוני סאטירי, הגדירו את הערוץ שלהם כך: "אם גם אתה אלרגי לתקשורת הישראלית, אתה מוזמן להצטרף למועדון, כי למה שתתעצבן לבד?"



קצב העלאת סרטונים: אחת לכמה ימים



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 6 מיליון



youtube.com/user/latmatv



סבתא סעדה - הנכד שואל, הסבתא עונה



>> "שלום לכולם, שמי דורון סלומון, אני הנכד של סבתא סעדה והחלטתי לתעד את סבתי היקרה מכל", כך מסביר סלומון, בן 34, מדוע הקים את אחד מערוצי התוכן הבולטים ביוטיוב בישראל. לסבתו, סעדה, בת יותר מ-80, יש 8 נכדים ו-3 נינים, ודעה נחרצת על תחומים רבים. דורון פותח מצלמה, שואל והיא עונה.



"פעם בשבוע אני נוסע לצלם את סבתא, אני מצלם בדרך כלל בנוגע למספר נושאים, בבית אני עורך את הסרטים ואז מעלה לאינטרנט", הוא כותב בעמוד. "סבתא מאוד נהנית מהביקורים. זה באמת עושה לה טוב. מאז שהתחיל הפרויקט לסבתא יש יותר שמחת חיים, באים לבקר אותה יותר ומבחינתי זה היה שווה את הכל". עם הנושאים שעליהם מביעה סבתא סעדה את דעתה: אייפון, "האח הגדול", גל ריקודי הזומבה ועוד. לכל סרטון יש כמה אלפי צפיות.



קצב העלאת סרטונים: אחת לשבוע-שבועיים



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 818 אלף



youtube.com/user/savtasada



קורסים ממיטב המרצים באקדמיה - בחינם



>> אחד התחומים הבולטים ביוטיוב בישראל הוא שיתוף הפעולה של האקדמיה עם האתר. כמעט לכל המוסדות האקדמיים הבולטים בישראל יש ערוצי יוטיוב. חלקם פעילים יותר, חלקם פחות.



בערוצים של המוסדות האקדמיים ניתן למצוא הרצאות שלמות בנות שעה, שעה וחצי ויותר. חלקם אף צילמו והעלו לאוויר קורסים שלמים.



בין הערוצים הבולטים ניתן למצוא את זה של האוניברסיטה העברית. הסרטון בעל מספר הצפיות הגדול ביותר בערוץ הוא "משב מוח, מסינפסות לרצון חופשי", של פרופ' עידן שגב. שיעור מצולם בן שעה ורבע, שזכה עד כה ל-10,000 צפיות.



גם לטכניון יש ערוץ פעיל ובו העלה המוסד האקדמי סרטונים רבים, מתוך שיעורים והרצאות של המרצים. בערוץ הרשמי של אוניברסיטת חיפה השיעור הנצפה ביותר, עם כ-5,000 צפיות, הוא הרצאה בת כחצי שעה בשם "מתחת לשטריימל" אודות האשה בחברה החרדית.



הטכניון



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 774 אלף



youtube.com/user/technion



האוניברסיטה העברית



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 609 אלף



youtube.com/user/utf8univesity



אוניברסיטת תל אביב



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 122 אלף



youtube.com/user/tauvod



אוניברסיטת חיפה



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 110 אלף



youtube.com/user/universityofhaifa



אוניברסיטת בן גוריון



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 25 אלף



youtube.com/user/bengurionuniversity



בית הנשיא - התחילו חזק אך נרדמו בדרך



>> הערוץ הרשמי של נשיא מדינת ישראל שמעון פרס הושק במסיבת עיתונאים חגיגית לפני שנתיים, שבה נכחו בכירי בית הנשיא ובכירי גוגל-יוטיוב. בתחילה היה נדמה שבבית הנשיא מתכננים להפוך את הערוץ לכלי מרכזי לתקשורת בין הנשיא והציבור, אך בפועל התברר שבבית הנשיא לקחו ברצינות את הערוץ רק בהשקה.



בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית בהיקף הפעילות של הערוץ. במקום למלא את הערוץ בסרטונים מהביקורים הרשמיים של פרס בעולם, ממסיבות עיתונאים שהוא ערך בשנה החולפת, ובנאומים של פרס בכנסים ובאירועים שונים, העלו בבית הנשיא בשנה החולפת חמישה סרטונים לערוץ - ממוצע של אחד בכל חודשיים וחצי. בין הסרטונים שעלו: הבדרן אלי יצפאן מבקר את שמעון פרס (כ-5,000 צפיות) ונאום פרס במפגש oecd לפני חודשיים.



קצב העלאת סרטונים: אחת לכמה חודשים



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: 226 אלף



youtube.com/user/peres



שרוטונים - סאטירה נושכת עם 12 מיליון צפיות



>> חבורה של צעירים בעלי יכולות אנימציה מרשימות, ואהבה למוזיקה, פיתחה את מה שנהפך בשנה שעברה ללהיט המונדיאל, עם יותר מ-3.3 מיליון צפיות בישראל.



מאז צבר האתר תאוצה, והנוכחות שלו ביוטיוב וגם מחוצה לה נהפכה לדומיננטית בזירת האינטרנט הישראלית, תוך שהם מנסים לגבות כסף על צפייה סלולרית.



החבורה מייצרת שירים בקליפי וידיאו-אנימציה לכל תופעה ישראלית בולטת. בהם כמובן שירים סאטיריים על דיירי "האח הגדול", על משתתף "היפה והחנון" אלכסיי מורזוב ועוד. פרט לשיר המונדיאל, שהוא הסרטון הנצפה ביותר בערוץ, עוסקת חבורת שרוטונים גם בחומרים עדכניים. למשל סוגיית הסלקציה במועדונים (עם יותר ממיליון צפיות) וכמובן פייסבוק, שזכה לכמה סרטונים של החבורה. הסרטון האחרון שעלה הוא שיר אנמיציה נגד עליית הדלק, שמאז שעלה לפני שבוע צבר יותר מ-12 אלף צפיות.



קצב העלאת הסרטונים: אחת לשבוע-שבועיים



סה"כ צפיות בסרטונים בערוץ: כ-12 מיליון



youtube.com/user/srutonim

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully