וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהחברה לא מוכנה לקבל בחזרה מוצרים

אביב דילבסקי

16.2.2011 / 7:03

חתול בשק



>> לפי חוק החזרת מוצרים, ניתן להחזיר מוצר באריזתו המקורית בתוך 14 יום. ואולם מה עושים אם החברה לא מכבדת את החוק - ויום בהיר אחד האדמה בולעת את נציגי החברה?

כך קרה לב', שרכשה בנובמבר מוצרים לבית בכ-3,400 שקל מאריאל בונוס, המשווקת מוצרים בטלמרקטינג. במעמד הרכישה הובטח לב' כי גביית התשלומים תחל רק במארס 2011. אך לפני שהמוצרים הגיעו לביתה, התחרטה ב' וביקשה לבטל את הרכישה. היא הודיעה לחברה שהיא מסרבת לקבל את החבילה - וביקשה להזדכות על הסכום ששילמה. אלא שמנהלת שירות הלקוחות אמרה כי עליה לקבל את החבילה, ולאחר שתשיב אותה - היא תזוכה על מלוא הסכום. יום לאחר שקיבלה את החבילה, צילצלה מנהלת השירות לב' ואמרה שעליה לשלוח את החבילה על חשבונה. ב' התרעמה על כך, וביקשה לדעת אם אפשר להביא את החבילה לחברה ולהזדכות, אך מנהלת השירות התעקשה שניתן לשלוח את המוצרים רק בדואר.



לאחר שיחתה עם מנהלת השירות, קיבלה ב' הודעה מהחברה שהנושא נמצא בטיפול ההנהלה. בשלב זה עדיין לא חלפו 14 הימים להחזרת המוצר, לפי חוק. לאחר שלא נוצר עמה קשר כעבור כמה ימים, ניסתה ב' ליצור קשר עם החברה, אך היא לא זכתה למענה במרכז השירות, ועל אף הבטחת החברה - היא גבתה את התשלום הראשון כבר בדצמבר. גם ניסיונות themarker לפנות אל החברה לא צלחו.



במועצה לצרכנות התקבלו בשנה האחרונה עשרות תלונות על אריאל בונוס, המעלות חשש להפרות של חוק הגנת הצרכן. כמה מהתלונות מתייחסות לטענת נציגי החברה כי ביטול עסקה בלתי אפשרי לפני אספקת המוצרים לרוכש, ולכך שהחברה התעלמה מהודעות ביטול עסקות וחייבה רוכשים בכל זאת. לפי המועצה, החוק קובע כי במקרה של ביטול עסקת מכר מרחוק על העוסק לבטל את עסקת האשראי או להשיב את התמורה ששולמה בתוך 14 יום מיום הודעת הביטול. הפרת החוק מקנה לצרכן זכות לתבוע פיצוי של 10,000 שקל בנוסף להשבת התמורה.



כמו כן, העסק חייב לשלוח טופס גילוי נאות לכל המאוחר במועד האספקה, המפרט את תנאי העסקה ומידע בדבר זכות הביטול. בהיעדר טופס גילוי, ניתן לבטל את העסקה גם אם עברו 14 יום מיום קבלת המוצר. "התלונות נגד אריאל בונוס מעלות חשש להפרת הוראות החוק בעניין מכר מרחוק: אי מסירת טופס גילוי ואי השבת התמורה במקרה של ביטול תוך המועד הנקוב בחוק", אומרת עו"ד יעל כהן-שאואט מהמועצה.



כהן-שאואט מוסיפה כי "חשוב להזהיר את הציבור כי בכל העסקות הטלפוניות הצרכן לא רואה את המוצר, ואם הוא מתחרט לאחר קבלתו יש לזה מחיר: 5% ממחיר המוצר או 100 שקל - הנמוך מבין השניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully