וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף ל"ניו יורק טיימס": חלק מהבנקים ידעו שמתבצעת הונאה

רויטרס

16.2.2011 / 8:51

מיידוף: "הגישה של הבנקים היתה ש'אם אתה עושה משהו לא כשורה - אנחנו לא רוצים לדעת מזה'"



ברנרד מיידוף, שניהל הונאת פונזי בשווי מיליארדי דולרים ויבלה את שארית בחייו בכלא, אמר כי מגוון בנקים וקרנות גידור "ודאי ידעו בנוגע להונאה לפני שהיא נחשפה", כך דיווח העיתון "ניו יורק טיימס".

בראיון הראשון שהעניק מיידוף לעיתון מאז מעצרו בדצמבר 2008, מיידוף אמר כי הבנקים וקרנות הגידור שניהלו עסקים עם חטיבת הייעוץ של החברה שלו נקטו בגישת "הבורות המבורכת" והעדיפו לא לדעת את הפרטים בנוגע לפעילויות החברה. הבנקים וקרנות הגידור לא בדקו את חוסר ההתאמה בין הדיווחים הרגולטורים של החברה של מיידוף ובין המידע הציבורי שהיה ידוע לכולם.



"הם ודאי ידעו", אמר מיידוף, אשר תואר על ידי העיתון כרזה באופן ניכר ולבוש במדי חאקי של אסירים. ברני דיבר עם העיתונאים בכלא בוטנר בצפון קליפורניה, בחדר הביקורים. "הם היו חייבים לדעת, אבל הגישה היתה מין...'אם אתה עושה משהו לא כשורה, אנחנו לא רוצים לדעת מזה'", אמר מיידוף.



מיידוף בן ה-72 נשלח למאסר בן 150 שנה עבור ביצוע הונאת הפונזי בשווי 65 מיליארד דולר, אשר נחשפה בדצמבר 2008. איווינג פיקארד, כונס הנכסים מטעם בית המשפט אשר אמור להשיב לקורבנותיו של מיידוף את כספם, הגיש תביעה הדורשת עשרות מיליארדי דולרים מחברות ומיחידים אשר הוא מאמין כי הרוויחו מההונאה.



בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" הכיר מיידוף באשמתו ואמר כי שום דבר שיגיד לא יוכל לתרץ את מעשיו. הוא לא ציין כי בנק או קרן ספציפיים ידעו בנוגע להונאה.



מיידוף אמר לעיתון בנוסף כי לא חשב שחשיפת הפרשה תוביל למקרים שאירעו למשפחתו. פיקארד הגיש תביעה נגד אשתו של מיידוף, רות, אשר עלולה להוביל לפשיטת הרגל שלה. בנו של מיידוף, מארק, התאבד ב-11 בדצמבר 2010, שנתיים לאחר חשיפת ההונאה.



מיידוף אמר כי הנהלת הכלא שבו הוא מרצה מאסרו לא אפשרו לא ללכת להלוויית בנו, וטענו כי הוא עלול להוות סיכון לציבור. מיידוף הוסיף ואמר כי לדעתו היה זה אכזרי להעביר את משפחתו "את הסיוט התקשורתי שיציאתי מהכלא ללווייה יכולה היתה לגרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully