וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספא באירופה במחיר ישראלי

מאת רינה רוזנברג

16.2.2011 / 9:03

חופשת ספא היא פינוק שעולה הרבה כסף. ההיצע הדל בישראל מאפשר למלונות היוקרתיים ביותר לגבות אלפי שקלים, בעוד שמלונות דומים באירופה גובים מחירים נמוכים יותר. אז איפה כדאי לנפוש? בחלק מהמקרים, גם לאחר הוצאות הטיסה מחיר חופשה בסוף שבוע באירופה יהיה כמו זה שבישר



>> יומולדת, יום נישואים ואפילו קידום בעבודה הם תירוץ טוב למי שרוצה להתפנק בחופשת ספא יוקרתית. ואולם בישראל, האפשרויות לסוג כזה של חופשה אינן מרובות.



שני המלונות המיועדים למטרה זו ומציעים חוויה ייחודית הם מלון יערות הכרמל בחיפה ומלון מצפה הימים, הממוקם בין צפת לראש פינה. עלות החופשה לזוג במלונות אלה יכולה להגיע עד 7,000 שקל לשלושה לילות. מלונות נוספים שמציעים חופשת ספא במחירים נמוכים יותר, של כ-3,700 שקל לשלושה לילות לזוג, הם ספא קלאב בים המלח ואמירי הגליל באמירים.

למרות המחירים הגבוהים בישראל, האפשרות של נסיעה למלון ספא בחו"ל מוכרת פחות לישראלים. הצצה ללוח חופשות הספא שמציעים מלונות במזרח ובמערב אירופה מגלה שזו יכולה להיות חוויה די משתלמת.



הישראלים אוהבים להתפנק, אבל הקונצפט של נסיעה למלון ספא בחו"ל עדיין לא פופולרי מאוד. זו הסיבה לכך שאם תתקשרו כעת לסוכני הנסיעות ותבקשו חבילות נופש מסוג זה, תקבלו לרוב תשובות מגומגמות, או הצעה למלון אחד בלבד שהצליחו למצוא במערכת.



"אין הרבה ביקוש לחבילות כאלה. קשה לנו להתחרות בהצעות המחיר של המלונות עצמם באינטרנט, כי אנחנו לא יכולים להביא אפילו 1,000 איש בשנה לאותו מלון, וכך לקבל מחירים מיוחדים", אומר טומי וייס, מנהל מחלקת טיולים מאורגנים בחברת איסתא.



מעדיפים את המזרח



יעדי מלונות הספא שאליהם הישראלים בכל זאת נוסעים נמצאים בעיקר במזרח אירופה. ההעדפה למזרח ולא למערב היבשת נובעת מכמה סיבות. ראשית, תחום הספא מפותח יותר במזרח אירופה מאשר במערבה.



"התרבות במזרח אירופה היא לחסוך כל השנה - ואז לצאת לחופשת מרפא של 10-14 יום", אומר אייל אטיאס, סמנכ"ל תיירות יוצאת באשת טורס. "המלונות שם אינם מסתכמים במסאז'ים, אלא כוללים טיפולים במעיינות תרמיים ובריכות מלחים. מכיוון שהדרישה של הציבור במזרח אירופה גרמה לביקוש מלונות מסוג זה, נבנו אזורים שלמים כעיירות ספא, כמו אזור קרלו ביברי בצ'כיה, בדומה לאזור ים המלח שלנו".



"מזרח אירופה התפתחה מאוד בכיוון הזה, גם בגלל מזג האוויר הקר וגם בזכות המעיינות החמים והטבעיים הרבים שקיימים באזור, שנעשה בהם שימוש מסחרי לטיפולים שהם לא בהכרח למטרת פינוק, אלא גם למטרות בריאות וריפוי", מוסיף וייס.



סיבה נוספת להעדפה של הישראלים את מלונות הספא במזרח אירופה, היא העלויות הנמוכות. "מחיר חופשת ספא של 7 לילות במזרח אירופה הוא כ-800 דולר. במערב היבשת המחירים יגיעו לכ-1,200 דולר, ללא עלות טיפולים", אומר אטיאס. טיפול ב-40-60 יורו



כדי לבחון איזו חופשת ספא משתלמת יותר לתייר הישראלי - זו המוצעת במלונות הספא היוקרתיים בישראל, שלא נופלים ברמתם מהרבה מלונות ספא באירופה ומעניקים רמת אירוח גבוהה, או זו המוצעת באירופה - ביקשנו מחברות נסיעות מובילות, כמו הדקה ה-90, אשת טורס, איסתא, אלדין טראוול ונתור שמות של בתי מלון באירופה שרמתם מקבילה לזו של מלון יערות הכרמל ומצפה הימים, ובדקנו את עלות החופשה בהם.



מהבדיקה עולה כי בחלק מהמקרים מלונות הספא באירופה זולים יותר במחיר חופשת סוף שבוע ארוך (שלושה לילות) ממלונות הספא היוקרתיים בישראל. כך לדוגמה, מחיר סוף שבוע של שלושה לילות לזוג ביערות הכרמל הוא כ-7,000 שקל; במצפה הימים - 5,800 שקל; ובמלון שיזן כ-5,400 שקל. מחירים אלה כוללים שני טיפולים, והם על בסיס חצי פנסיון או פנסיון מלא.



לעומת זאת, מחירי הלינה לחופשה על בסיס ארוחת בוקר לזוג, כולל שני טיפולים, במלונות במזרח אירופה נמוכים באופן משמעותי: בהונגריה, בסלובקיה ובצ'כיה עלות השהייה היא כ-3,000 שקל בלבד. באזור הספא הידוע באיטליה abano terme, מחיר הלינה במלון הריץ לסוף שבוע של שלושה לילות הוא 4,970 שקל. גם בבורדו שבצרפת מצאנו מלון שמשתווה באיכותו לזו שמציעים המלונות היוקרתיים בישראל, במחיר של 4,506 שקל לזוג לשלושה לילות.



את המחירים בחו"ל בדקנו על בסיס ארוחת בוקר, מכיוון שרובם אינם מציעים חצי פנסיון לעומת מלונות הספא בישראל, שרובם מבוססים על חצי פנסיון.



מחירי השהייה במלונות בחו"ל אינם מסתכמים רק בהוצאות המלון, ויש להביא בחשבון את עלויות הטיסה, שמייקרים את החופשה לזוג בכ-800 דולר (2,930 שקל). ואולם גם כשמוסיפים את הטיסה, העלויות הסופיות לחופשה במזרח אירופה מגיעות לרמת מחירים דומה לזו של המלונות היוקרתיים בישראל.



כדאי גם לשים לב שהמחירים בחו"ל לרוב אינם כוללים טיפולים כלשהם, אלא אם כן בעת ההזמנה תבקשו חבילה שכוללת כמה טיפולים בתשלום מיוחד. וייס אומר כי יש להביא בחשבון שמחיר טיפול ספא אחד במזרח אירופה יכול להגיע ל-40-60 יורו, ואילו במערב אירופה המחירים יכולים להאמיר לכ-100 יורו. עם זאת, גם בישראל עלות הטיפול אינה סמלית ויכולה להגיע ל-250-300 שקל, לפי סוג הטיפול המבוקש.



אייל שטרק, מנכ"ל אלדין טראוול, מציין כי באופן כללי המחירים במלונות הספא הטובים בישראל אינם נמוכים בהשוואה לאירופה. יתרה מכך, ההיצע בישראל נמוך מזה שבאירופה, ומכיוון שיש עוד פחות אפשרויות לחופשות יוקרתיות, הרי שהמלונות המיוחדים ביותר מרשים לעצמם להעלות מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully