וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף: הבנקים היו חייבים לדעת על ההונאה

לדברי הנוכל ברנרד מיידוף, בראיון ראשון שהעניק מבין כתלי הכלא, הבנקים והקרנות בעזרתם ביצע את הונאת הענק יכלו לעלות על פשעיו ולמנוע את הנזק שגרם

האם הבנקים שטיפלו בהונאת הענק של הנוכל ברנרד מיידוף ידעו משהו על המתרחש מתחת לאפם? אם לשפוט לפי דבריו של מיידוף עצמו, ייתכן שאכן היה בידיהם המידע שיכל להצביע על ההונאה.

בראיון ראשון מאז נכנס לכלא, סיפר מיידוף לעיתון ה"ניו יורק טיימס", כי הוא משער שהבנקים והקרנות שטיפלו בעסקיו היו נכונים לעבוד עימו בצורה עיוורת ולקבל את השקעותיו ללא בחינה לעומק, שהייתה עלולה לחשוף את ההונאה.

לדברי מיידוף, הכלים שעמדו ברשות הבנקים יכלו לגלות את הסטיות ברישום שהצביעו על מעלליו, אולם אלו לא השתמשו בכלים הנדרשים. "הם היו חייבים לדעת", אמר מיידוף, "אבל היחס שלהם היה כאילו אמרו 'אם אתה עושה משהו רע – אנחנו לא רוצים לדעת'".

בנוסף, סיפר מיידוף כי מעולם לא חשב שחשיפת הונאת הענק שביצע תוביל להרס משפחתו, זאת ככל הנראה בהתייחס לבנו, ששם קץ לחייו בחודש דצמבר האחרון. לדברי מיידוף, בני משפחתו לא ידעו דבר על פשעיו.

כזכור, מיידוף נשלח ל-150 שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע הונאת ענק שהתנהלה כ"הונאת פונזי", שהינה הונאה בה אדם מבטיח רווחים גבוהים מהממוצע בפרק זמן קצר יחסית. מיידוף הבטיח ללקוחותיו תשואה שנתית קבועה של 10%. אולם בתקופת המשבר הפיננסי של 2008, כשמשקיעים רבים ביקשו למשוך את כספם, נחשפה התרמית הגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully