וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בין משרד התקשורת לפרטנר עשויה לפוצץ את עסקת הרכישה של סמייל

אמיתי זיו

16.2.2011 / 11:21

משרד התקשורת דורש כתנאי לאישור העסקה כי פעילות השיחות לחו"ל של 012 סמייל תשאר נפרדת



מחלוקת בין למשרד התקשורת עשויה להכשיל את עסקת הרכישה של פרטנר את 012 סמייל. משרד התקשורת דורש כתנאי לאישור העסקה כי פעילות השיחות לחו"ל של 012 סמייל תשאר נפרדת, ולא תמוזג במלואה אל תוך פרטנר. אולם התניה זאת אינה מקובלת על הנהלת פרטנר. ל-themarker נודע כי במקביל, בישראל, דן דירקטוריון פרטנר האם כדאי להמשיך עם העסקה לאור המצב הנוכחי.

מאמש (ג') ועד אחרי חצות, התווכחו בעניין זה בכירי פרטנר עם בכירי משרד התקשורת, המנכ"ל עדן בר טל והיועצת המשפטית נגה רובינשטיין, אך לא נמצאה נוסחה שתגשר בין הצדדים.



לפני מספר חודשים חתמה פרטנר עסקה עם יוסי מימן ו לפיה תרכוש פרטנר את חברת 012 סמייל שפועלת בתחום האינטרנט והשיחות לחו"ל בסכום של 1.5 מיליארד שקל. הממונה על ההגבלים העסקיים בחנה את העסקה ואישרה אותה בשבועות האחרונים, ואז עבר הליך האישור למשרד התקשורת.



משרד התקשורת החליט לתת "אור ירוק" עקרוני לעסקה, אך קבע פעילות השיחות לחו"ל של 012 סמייל תצטרך להישאר נפרדת. משרד התקשורת סבור כי תנאי זה הכרחי היות שאחרת יפגעו חברות אחרות בתחום השיחות לחו"ל.



פרטנר תוכל להציע "בנדל" שמשלב שיחות לחו"ל עם שירותים אחרים שלה, ואילו החברות הקטנות בענף השיחות לחו"ל, כמו אקספון, לא תוכלנה. במשרד טוענים כי גם בין סלקום ל-013 נטוויז'ן, ישנה הפרדה כזו, למרות בעלות משותפת.



במשרד התקשורת טוענים כי העמדה הנוכחית היא על פי מדיניות שקבע בעבר השר הקודם אריאל אטיאס, והמשרד לא יכול לשנות מדיניות בהרף עין כי הדבר לא יעמוד בבג"ץ. לאור זאת, פקידי המשרד מבקשים מפרטנר לגשת לעסקה בתנאים הנוכחיים, ותוך כמה חודשים תיבחן שנית המדיניות.



בפרטנר זועמים על התנאי. בחברה סבורים כי מדובר במדיניות ישנה, שנקבעה בעידן פחות תחרותי בשוק הסלולר. מאז שנקבעה המדיניות השתנו דברים רבים בשוק: נחתמו שני הסכמי mvno, פורסם מכרז תדרים חדש וכלל השוק צועד לכיוון חברות תקשורת מרובות שירותים. גם בשעות אלה מנסים בפרטנר להגיע להבנות עם אנשי המשרד על מנת שהעסקה תצלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully