וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים מנהל מעונות יום: האינטרסים הכלכליים שלו ישחקו תפקיד בשלטון הבא

סוכנויות הידיעות

16.2.2011 / 13:01

הצבא ינסה להטות את הסדר החדש כך שלא יהיה כפוף לשליטה אזרחית, כדי לשמר את הכוח הפיננסי של הממסד הצבאי



צבא מצרים, המבטיח לנווט את האומה לעתיד דמוקרטי לאחר התפטרותו של הנשיא חוסני מובארק, הוא בעל אינטרסים כלכליים משלו שעליו להגן עליהם. לכוחות המזויינים של מצרים יש נתח נכבד בכלכלה האזרחית, באמצעות חברות שירותים וייצור בבעלות ממשלתית. לפחות 14 מהחברות הללו נמצאות תחת מטריית משרד התעשיות הצבאיות. אתר האינטרנט שלהן מפרט את קווי המוצרים שהן מייצרות, הכוללים מוצרים שאינם צבאיים - דיווחה בלומברג.



חברות בניהול צבאי כוללות שירותי ניקיון, מוצרי חשמל לבית, הדברת מזיקים והסעדה. חברת אל נאסר לשירותים ותחזוקה, לדוגמא, מעסיקה 7,750 עובדים במגזרים כמו מעונות יום לילדים, תיקון מכוניות וניהול מלונות, לפי האתר. חברות צבאיות אחרות מייצרות כלי נשק קטנים, פגזי טנקים וחומרי נפץ - וכן ציוד תרגול וכבאיות.



חברות אלו מהוות בסך "חברת צבא בע"מ גדולה מאוד, לא שקופה ולא מפוקחת", אמר רוברט ספרינגבורג, פרופסור במחלקה לבטחון לאומי באקדמיית הצי במונטריי, ומחברו של הספר: mubarak’s egypt: fragmentation of the political order (מצרים של מובארק: התפרקות הסדר הפוליטי".



הגנרלים "ינסו להטות את הסדר החדש כך שלא יהיו כפופים לשליטה אזרחית", הוא אמר. "זו לא רק שאלה של שימור הממסד הצבאי. זו שאלה של שימור הבסיס הפיננסי של חבריו".



שליש מכלכלת מצרים נתון תחת שליטה צבאית, אמר ג'ושואה סטאצ'ר, מומחה לצבא מצרים ופרופסור באוניברסיטת קנט באוהיו. הכנסות מחברות צבאיות הן סוד מדינה, כמו התקציב הבטחוני.



אין זה נדיר שממשלות וצבאות מחזיקים בבעלות על תעשיות צבאיות. בסינגפור וישראל, לדוגמא, ייצור תחמושת וציוד לחימה נעשה בבעלות ממשלתית כדי להגן על הבטחון הלאומי ולהימנע מתלות ביצרנים זרים. ואולם מה שמבדל את צבא מצרים, הגדול בצבאות מדינות ערב, הוא שהחברות שלו מציעות מגוון של שירותים ומוצרים בשוק הצרכנים המקומי- ללא פיקוח אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully