וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבנזין - נהגי המשאיות מוחים על הסולר

חן הלפרן

16.2.2011 / 13:00

בעיצומו של מאבק האזרחים נגד מחירי הבנזין המאמירים, נהגי המשאיות מוחים על מחירי הסולר והצהירו על השבתת העבודה עם נמלי ישראל למשך יום אחד. ”מדובר רק בצעד ראשון”

לאחר מחאות הציבור על עליות המחירים במוצרי היסוד ובמיוחד מחאות האזרחים על ייקור הבנזין, הודיעה הבוקר (רביעי) מועצת המובילים והמסיעים מהתאחדות בעלי מפעלי ההובלה, על מה שהוגדר לפיהם כ"מחאת המשאיות", זאת בשל העלייה במחירי הסולר, שאינו בפיקוח כמו מחירי הבנזין.

המועצה הודיעה כי ביום שני הקרוב ישביתו נהגי המשאיות את נמלי ישראל בדרישה להוריד את מחירי הסולר שעלו לאחרונה בצורה משמעותית. לפי הודעת המועצה, חברות ההובלה קיבלו הודעה שלא לפקוד את הנמלים במשמרת הפעילה ביותר במהלך היום, בזמן שמאות משאיות מוציאות מהנמלים את הסחורה שמגיעה לישראל.

מדובר על השבתה מעשית של תנועת היבוא והיצוא של מדינת ישראל, מאחר ובפועל, בעוד סחורות יגיעו לנמלי ישראל, לא יהיו משאיות שיובילו אותן אל מחוץ לנמלים ליעדן.

יו"ר המועצה, גבי בן הרוש, אמר כי "מדובר בצעד ראשון, המהווה אות אזהרה לממשלה על החלטתה להשאיר את ייקור הבלו על הסולר. ציפינו כי ועדת הכלכלה שדנה השבוע במחירי הדלק, תשנה את ההחלטה ותחיל את ביטול הבלו לא רק על צרכני הבנזין – אלא גם על צרכני הסולר, שהן המשאיות".

עוד הוסיפו במועצת המובילים כי פנו בעניין זה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי האוצר והתחבורה, יובל שטייניץ וישראל כץ והציגו להם את דרישותיהם, שתכליתן הפחתת המס שהוטל על מחיר הסולר, שהפך את העבודה ללא כדאי ושבשל כך, "איננו מסוגל להתקיים כלכלית". לדברי המועצה, פנייה זו טרם זכתה להתייחסות.

לדברי אנשי מועצה, השבתת הנמלים היא הצעד הראשון בשורה של צעדים חריפים שינקטו בהמשך בכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully