וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: ישראמקו קיבלה ארכה של חודש להצגת הסכם עם מפעיל ל"שמשון"

ליאור זנו

16.2.2011 / 13:12

שותפות חיפושי הגז שמנהלת מו"מ עם פרייד האמריקאית תצטרך להציג חוזה עד ל-15 במרץ 2010



שותפות חיפושי הגז והנפט הודיעה הבוקר על הארכה שלישית שקיבלה מהממונה על הנפט במשרד התשתיות לחתימת הסכם מפעיל עבור רישיון "שמשון". התאריך הסופי עומד כעת על ה-15 במרץ 2010, לאחר שנדחה בחודש וחצי עד כה.



בדצמבר האחרון דיווחה השותפות, שבשליטת חיים צוף וקובי מימון, כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת הקידוחים פרייד אינטרנשיונל (pride international) האמריקאית עבור ביצוע הקידוח, אך עד עתה לא הבשיל המו"מ לכדי הסכם. לפי הערכות אז, נע המשא ומתן סביב עלות קידוח של 275 אלף דולר ליום.



על פי הסקרים הסייסמים התלת-מימדיים שבוצעו במקום, בשטחו הדרומי של "שמשון" נמצא מבנה גיאולוגי בעל פוטנציאל גז טבעי בנפח 43 מיליארד מ"ק (bcm) בהסתברות של 15%. למרות שמדובר בכמות לא גדולה, החליטה ישראמקו עקרונית לצאת לקידוח בשטח הרישיון הסמוך לגבול הימי עם רצועת עזה - ולא להשיבו לידי המדינה. עלות הקידוח מוערכת ב-75-60 מיליון דולר.



רישיון "שמשון" משתרע על שטח של 400 קמ"ר סמוך לקו הגבול הכלכלי שבין ישראל לרשות הפלשתינית. הרישיון מוחזק כיום בידי ישראמקו (79%), שותפות חנ"ל-ים המלח (10%), נפטא (10%) וחנ"ל (1%). לאחרונה חתמה ישראמקו על הסכם העברת 10% מהרישיון לשותפות שבשליטת צחי סולטן של נוחי דנקנר, התלויה באישורה של מועצת הנפט שתתכנס במרץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully