וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחה במחצית השנייה של 2010: 5.4%

כלכלת ישראל ממשיכה להציג התאוששות מרשימה מהמשבר הכלכלי העולמי. לפי הלמ"ס, התמ"ג עלה במחצית השנייה של 2010 ב-5.4%. שטייניץ: "פירות הצמיחה מורגשים ברמת החיים"

למרות שהמשבר הכלכלי ממשיך לתת אותותיו בעולם, נראה כי יש תוכן בהצהרות הממשלה על הצלחת הכלכלה הישראלית לשרוד ולצמוח. מהלמ"ס נמסר בצהריים (רביעי) כי התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה במחצית השנייה של שנת 2010 ב-5.4% בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 5% במחצית הראשונה ועלייה של 3.4% במחצית השנייה של שנת 2009.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי בבחינת הצמיחה לפי רבעים, מצב הכלכלה הישראלית רק משתפר, זאת כאשר ברבעון הרביעי של 2010 על התמ"ג ב-7.8%, לאחר עלייה של 4.4% ברבע השלישי ועלייה של 5.2% ברבע השני.

מהנתונים עולה, כי מעבר לעלייה הכללית במת"ג, נהנה המגזר העסקי מעלייה של 6.1% במחצית השנייה של 2010, וכן הצריכה הציבורית עלתה ב-6.5%, הצריכה הפרטית עלתה ב-2.5%, ובהשקעות בנכסים הקבועים (למעט אוניות ומטוסים) נרשמה עלייה של 15.8%.

"פירות הצמיחה מורגשים ברמת החיים"

שר האוצר, יובל שטייניץ, ברך על נתוני הצמיחה במשק ואמר כי "הנתונים מעידים על הצלחת המדיניות הכלכלית המקורית והאחראית שנקטה הממשלה, כולל תוכנית בלימה ותנופה והתקציב הדו שנתי שגובשו לפני כשנתיים. מדיניות זו, יחד עם עוצמת המגזר הפרטי, מדיניותו השקולה של בנק ישראל והשקט התעשייתי שנשמר בזכות עסקת החבילה במשק עם ההסתדרות והמעסיקים, הובילו את ישראל להישג כלכלי נאה, הבולט בהשוואה למרבית מדינות ה-OECD".

שר האוצר התייחס גם לתקציב הדו שנתי, ככל הנראה בעקבות הדרישה להורדת מחירי היסוד, שבאה בימים אלו לאיום שביתה כללית במשק. לדבריו, "במידה ונשכיל לשמור על המשמעת התקציבית ועל שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במשק, תוכל ישראל להתמיד בקצב צמיחה זה שיורגש בכל שכבות האוכלוסייה".

עוד הוסיף השר שטייניץ ואמר כי "הצמיחה הגבוהה בשנה זו, לצד המהלך לבלימת הגידול של מספר העובדים הזרים בישראל, תרמה משמעותית להקטנת האבטלה למימדים שלפני המשבר, בד בבד עם גידול בהשתתפות בכוח העבודה של החרדים, הערבים, ויתר האוכלוסייה". לדבריו, "הגידול הגבוה בצריכה הפרטית לנפש מעיד על כך שפירות הצמיחה משתקפים לא רק בביצור החוסן הכלכלי הלאומי ובהקטנת האבטלה, אלא גם בעלייה ברמת החיים של מרבית אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully