וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן בראשית תשקיע 36 מיליון שקל באספן ותקבל 11.16% מהמניות

ערן אזרן

16.2.2011 / 14:06

מדובר בהקצאה פרטית, במסגרתה הונפקו גם אופציות שעשויות להגדיל את החזקת הקרן ל-14%



חברת הנדל"ן , שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, חתמה על הסכם עם קרן המנוף הממשלתית בראשית להשקעה של 36 מיליון שקל בחברה. בתמורה להשקעה, תקבל הקרן 6.1 מיליון מניות חדשות לפי מחיר של 5.9 שקלים למניה. המשקיעים הקיימים יעברו דילול, כך שהקרן תחזיק ב-11.16% מהון מניותיה של החברה. בתגובה לדיווח יורדת מניית החברה בעד כ-1% במסחר באחד העם.



בנוסף, הקרן קיבלה אופציות הניתנות למימוש לכ-1.8 מיליון מניות נוספות, כך שהמשקיעים עלולים לעבור דילול נוסף בעתיד. האופציות, שאינן רשומות למסחר, הוקצו במסגרת שלוש סדרות לפי מחיר מימוש שבין 7.5-6.5 שקל למניה. ההנפקה הפרטית לקרן נעשתה בתיווכה של אקסלנס נשואה חיתום והיא תקבל 180 אלף שקל. במידה שהאופציות ימומשו, שיעור החזקתה של הקרן בחברה יעמוד על 14.03%.



אספן גרופ עוסקת בייזום, פיתוח ומכירת פרויקטים בענפי הבנייה והנדל"ן, הקמה וניהול קניונים ומבני תעשייה. החברה שולטת באספן נדל"ן ופועלת בישראל, גרמניה, הולנד ובשוויץ. לחברה שתי סדרות אג"ח (ב' ו-ג') הנסחרות בתשואה של עד 4.41% וביתרה של 25 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010. בבעלות החברה מבנים להשכרה בשטח כולל של כ-257 אלף מ"ר המושכרים ל-214 שוכרים בתפוסה של כ-95%.



החל משנת 2007 החלה אספן גרופ להגדיל ולמקד את עיקר הפעילות לחו"ל. זאת לצורך רכישת נכסים מניבים, מרכזים מסחריים ומבנים המשמשים למטרות לוגיסטיקה, קליניקות רפואיות, משרדים, מלונאות, נופש ומסחר, המיועדים להשכרה בגרמניה ובשווייץ. בתחילת החודש דיווחה אספן גרופ כי חתמה על הסכם לרכישת 95% ממניות חברה גרמנית המחזיקה בבניין משרדים חדש במערב גרמניה, בקרבת העיר קלן, תמורת כ-14.3 מיליון יורו (כ-68 מיליון שקל). במהלך 2010 רכשה אספן נכסים בהיקף של כ-400 מיליון שקל.



"קרן בראשית הביעה אמון באספן והחליטה להשקיע השקעת אקוויטי טהורה בחברה. המחיר משקף שווי בהחלט מכובד שיוצר מחויבות להמשיך ולהצעיד את החברה", סיפר מנכ"ל החברה, אילן גיפמן. "הכסף מיועד להמשך צמיחה, כאשר יש לנו שני מנועי גידול - השקעות במערב אירופה והתחום הסולארי שאנחנו נכנסנו אליו בחודשים האחרונים".



בניגוד לחברות אחרות בתקופה האחרונה, אספן בחרה לבצע הנפקה של מניות, ומנכ"ל החברה הסביר מה עמד בבסיס החלטה זה: "חברה צריכה לצמוח לא רק מהלוואת - צריך לבחון מה בריא לחברה ולא רק מהיכן ניתן לגייס את הכסף. החברה הכפילה את עצמה בשנים האחרונות, וחשוב שהצמיחה לא תהיה רק מחוב, וזאת כדי לשמור על האיתנות הפיננסיות שלנו וכדי לשפר את הדירוג שעומד על a מינוס עם אופק 'יציב'".



"בקופת החברה קיימים כרגע - יחד עם ההשקעה של קרן בראשית - 130 מיליון שקל. יתרת מזומנים היא מרשימה ובעזרתה אנחנו מתכוונים לייצור ערך למשקיעים. הדילול של בעלי המניות אינו קריטי - והדירקטוריון אישר את המהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully