וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה במפעלי ים המלח

לאחר יותר מחודש בו שבתו עובדי מפעלי ים המלח בשל חילוקי דעות מול ההנהלה על הסכם שכר חדש, הודיעה ההסתדרות על חזרתם של העובדים למפעל

הסתיימה השביתה במפעלי ים המלח, כך הודיעה בצהריים (רביעי) הסתדרות העובדים. מההסתדרות נמסר כי בתום פגישה שערך יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם מנכ"ל כי"ל, עקיבא מוזס, סוכם כי העובדים יקבלו תוספת שעלותה תסתכם בכ-200 מיליון שקלים לחמש שנים וכן כי זחילת השכר של עובדי דור ב' תשווה לזחילת השכר של עובדי דור א'.

שביתת עובדים במפעלי ים המלח נמשכה מזה יותר מחודש, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן בין מועצת העובדים, בראשות ארמונד לנקרי, לבין הנהלת החברה על חתימת הסכם שכר קיבוצי חדש בחברה.

עובדי החברה דרשו תוספת של 20% לשכרם, אך הנהלת החברה, שבבעלות כימיקלים לישראל, התנתה כל התקדמות במו"מ בכך שמועצת העובדים תסכים לוותר על זכותה להתערב בנושאים ניהוליים שונים, כגון ניוד עובדים מתפקיד לתפקיד לפי צרכי החברה ושינויים ארגוניים בפעילות החברה. במהלך תקופת השביתה התנגדה מועצת העובדים לדרישה זו ומאז שרר משבר בין הצדדים.

מהנהלת ים המלח נמסר כי הסכם העבודה החדש יחליף את ההסכם הישן, שהיה לארבע שנים. "ההסכם כולל בנוסף להעלאת שכר העובדים גם שקט תעשייתי מוחלט למשך כל התקופה, והישגים להנהלה בתחומים ניהוליים", הודיעו בהנהלת החברה.

מנכ"ל כיל דשנים ומפעלי ים המלח, דני חן, בירך על סיום השביתה ואמר: "אנו גאים בעובדים ומשוכנעים שהעובדים גאים במקום עבודתם. עובדי מי"ה ייהנו משכר ומתנאי עבודה מהטובים ביותר במשק – ואנו גאים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully