וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: מעסיקים לא יוכלו להתקשר עם קבלני כוח אדם ללא רישיון

צבי זרחיה

16.2.2011 / 15:03

חברי הכנסת יחימוביץ' וכץ: האיסור הקיים כיום אינו מרתיע מספיק



מעסיק לא יוכל להתקשר עם קבלן כוח אדם הפועל ללא רישיון - כך עולה מהצעת חוק שעברה בצהריים בקריאה הטרומית במליאת הכנסת. את ההצעה העלו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים כץ (ליכוד). העונש המירבי של מי שיפר חוק זה עשוי להגיע עד לשישה חודשי מאסר בפועל.

שני הח"כים הסבירו כי מעסיקים רבים פונים למקורות זולים, כגון קבלני משנה שאינם נחשבים לקבלני כוח אדם כמשמעם בחוק, או לקבלני כוח אדם הפועלים ללא רישיון לעסוק בכך. התקשרויות עם קבלנים אלה זולה יותר, משום שהם אינם מחויבים לתנאי העסקה משופרים על פי ההסכם הקיבוצי או צו ההרחבה בענף.



לדבריהם, האיסור החוקי הקיים בחוק החל על קבלן כוח אדם לעסוק בתחום ללא מתן רישיון, אינו מרתיע דיו ואין בו כדי למנוע תופעה זו. המציאות מלמדת על התקשרויות רבות בין מעסיקים בפועל לבין קבלנים שאינם בעלי רישיון



הם ציינו שחשיבותו של הרישיון לעסוק בענף כוח האדם נעוץ בכך שהוא מהווה נדבך נוסף וחשוב ביכולתם של גורמי האכיפה להבטיח את קיום חובותיו של הקבלן לעובדיו.



התיקון אמר להרתיע מעסיקים רבים מהתקשרות עם קבלני משנה או קבלני כוח אדם, שאינם מבטיחים תנאי העסקה מינימליים, ויחזק את מעמדן של החברות הפועלות כחוק לפי הסכמים קיבוציים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully