וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרקי קווי אשראי יוכלו לתקן את התביעה שהגישו: מתכוונים לזמן בכירים בקבוצת לבנת לחקירה בפניהם

הילה רז

16.2.2011 / 16:34

העילות והטענות המשפטיות שיתווספו לתביעה המקורית מתבססות על פגישות שקיימו המפרקים



מפרקי חברת קווי אשראי יוכלו לתקן את התביעה שהגישו ב-2004 נגד עשרות גורמים שלשיטתם הביאו לקריסת החברה. כך קבעה היום (ד') השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב.



בהתאם להחלטתה של השופטת, סביר כי בנוסף לעילות וטענות חדשות ייתווספו נתבעים נוספים לתביעה. בין היתר, מתכוונים המפרקים בימים הקרובים לזמן לחקירות בעלי תפקידים בקבוצת לבנת כדי לקבל מהם פרטים נוספים על מעורבותם הנטענת. המפרקים ימתינו לתשובות הנוגעים בדבר ורק לאחר מכן יחליטו האם לצרף נתבעים נוספים לתביעה, ואת זהותם של הנתבעים הנוספים. ייתכן ומשפחת לבנת תצורף לתביעה.




המפרקים מתכוונים לבצע חקירות גם בבנקים בחו"ל על מנת לחפש מידע נוסף שישפוך אור על העברות הכספים בין האישים והגופים השונים המעורבים בסיפור.



העילות והטענות המשפטיות שיתווספו לתביעה המקורית מתבססות על מספר פגישות שקיימו המפרקים, עו"ד יצחק מירון ורוח" חיים רבינוביץ, עם יובל רן שעמד בראש קווי אשראי ונמלט מהארץ לפני 14 שנה.



בעקבות הפגישות עם רן, הגישו המפרקים לפני שלושה שבועות בקשה לבית המשפט כדי שיתיר להם לתקן את כתב התביעה שנאמד כיום ב-800 מיליון שקל ושהוגש נגד רן ושותפיו לשעבר בקבוצה: קובי מימון, חיים צוף ונושאי משרה אחרים.



"לפי המידע שמסר רן, גם קבוצת לבנת וגם קבוצת מימון-צוף שילמו לו, וליתר חבריו המנהלים, כספים שונים בלתי מדווחים, 'מתחת לשולחן', באמצעות העברת כספים לבנקים בחו"ל. לדבריו של רן, קבוצת לבנת שילמה לו וליתר חבריו המנהלים סכום של כ-3 מיליון דולר. סכום נוסף של כ-3 מיליון דולר שילמה קבוצת מימון-צוף", כך נכתב בבקשה לתיקון התביעה.



הסכומים, כתבו המפרקים, שולמו כדי שבעלי השליטה הנתבעים ידאגו לכך שהחברות הציבוריות שבניהולם יאשרו עסקות שגרמו לריקון נכסיה של קווי אשראי בתאגידי הנפט - אחזקות בחברת אקוויטל, לשעבר פספורט, השולטת בקבוצת ישראמקו - ולהעברתם במחירים נמוכים לקבוצת כרמן ומימון-צוף.



פרשת קווי אשראי התפוצצה ב-1997 כשרן עזב את הארץ כשהוא מותיר אחריו חובות של עשרות מיליונים בחברת קווי אשראי. הנכס המרכזי שלה - מניות השליטה בקבוצת אקוויטל - נמכר לפני הקריסה לקבוצת מימון-צוף (76%) ולחברת כרמן של קבוצת לבנת (24%). כעת טוענים המפרקים, כי חברת כרמן לקחה חלק פעיל במעשי המרמה לכאורה שגרמו לקריסת קווי אשראי. יו"ר קבוצת לבנת כיום הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והקבוצה, השייכת למשפחת לבנת, שותפה בין היתר בקבוצת idb של נוחי דנקנר.



לפני כשלושה חודשים חייב בית המשפט המחוזי את רן לשלם למפרקים כ-2.3 מיליון שקל, צמודים לריבית ולמדד מ-1997, סכום המוערך כיום בכ-6 מיליון שקל. רן עדיין לא שילם את הסכום, למרות פגישותיו עם המפרקים.



בתחילת החודש נענתה השופטת אסתר נחליאלי חיאט לבקשת המפרקים וקבעה כי יוכלו להטיל עיקול זמני על נכסיו של איש העסקים קובי מימון בתאגידי נפט ובהם יונייטד קינגסווי - חברת אחזקות המחזיקה בשרשור בחברות הגז והנפט ו - וכן הוציא צו האוסר עליו לבצע כל העברת זכויות הרשומות על שמו בתאגידי הנפט. הצווים חלים רק על נכסים הרשומים על שמו של מימון. החלטת השופטת נגד מימון ניתנה לאחר שהוא לא התייצב לדיון בבקשה להטלת עיקולים זמניים שהגישו מפרקי חברת קווי אשראי באוקטובר 2010.



נחליאלי חיאט מתחה ביקורת נוקבת הן על התנהלותו של מימון שלא הגיע לדיון שבו אמור היה להיחקר על תצהירו והן על מקורבו של מימון, חיים צוף, שהעיד בפניה. לדבריה "התנהלותו של מימון מצטרפת לתמונה כוללת ולהתרשמותי מהמשיבים (מימון וצוף), ובכלל זה מעדותו של צוף בפני, שהותירה בי רושם בהחלט לא נוח. לציין כי במהלך עדותו של צוף ראיתי סתירות רבות ואי דיוקים (על פניו התרשמתי כי הם מכוונים) ביחס לכמה סוגיות", כתבה השופטת בהחלטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully