וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חנויות הספרים השנייה בגודלה בארה"ב הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל

סוכנויות הידיעות

16.2.2011 / 17:30

בורדרס, שחובותיה מסתכמים ב-1.3 מיליארד דולר, תסגור שליש מסניפיה - או כ-200 חנויות



בורדרס (סימול bgp), רשת חנויות הספרים השנייה בגודלה בארה"ב אחרי בארנס אנד נובל, הגישה היום בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11), לאחר שפיטורי עובדים ומימון מחדש של חובותיה לא הצליחו לפצות על נפילה במכירותיה.



במסמכים שהגישה בורדרס לבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק, מסרה החברה כי בכוונתה לסגור בשבועות הקרובים כ-30% מסניפים, או כ-200 חנויות. חובות החברה נכון לסוף דצמבר הסתכמו ב-1.29 מיליארד דולר, לפי מסמכים שהגישה החברה לבית המשפט. שווי הנכסים של החברה הסתכם ב-1.28 מיליארד דולר. בורדרס, אשר שווי השוק שלה התכווץ ביותר משלושה מיליארד דולר מאז שנת 1998, מתכוונת לבצע ארגון מחדש של פעילותה ולהמשיך לפעול.



החברה, אשר נוסדה לפני 40 שנה, הפעילה בשיאה - בשנת 2003 - כ-1,250 סניפים. המכירות השנתיות של בורדרס נפלו במיליארד דולר מאז 2006 - השנה האחרונה שבה החברה היתה רווחית. בורדרס מחזיקה בנתח של 14.3% משוק הספרים בארה"ב, לעומת נתח של 29.8% בו מחזיקה מתחרתה הגדולה, בארנס אנד נובל, לפי נתוני חברת ibis וורלד.



עם זאת, בורדרס לא הצליחה להסתגל לרכישות המוגברות של ספרים באינטרנט. ספרים אלקטרונים נוגסים בהדרגה במכירות ספרי נייר, ולפי ההערכות אחראים על עד 10% מההכנסות של כמה מהוצאות הספרים הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully