וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקורת: סין מפסיקה לפרסם את המדד הרשמי של מחירי הנדל"ן במדינה

סוכנויות הידיעות

16.2.2011 / 22:30

פרשנים טענו כי המדד לא מדויק, ובתוך סין עוררה עלייתו החדה זעם ציבורי רב



הלשכה לסטטיסטיקה של סין הודיעה היום כי תפסיק לפרסם את המדד הרשמי של מחירי הנדל"ן במדינה - שפרשנים רבים העלו ספקות לגבי מידת הדיוק שלו, ואשר במקביל גם עורר זעם ציבורי רב בסין עקב עלייתו החדה.



ההחלטה על הפסקת פרסום המדד צפויה להקשות על מנהלי חברות ומשקיעים לעקוב אחר המגמות במגזר הנדל"ן של סין, אשר נחשב למנוע צמיחה כלכלית ותורם לעלייה בביקוש העולמי לפלדה, מלט וחומרי גלם אחרים.



הלשכה לסטטיסטיקה, אשר היתה אמורה לפרסם ביום שישי את מדד מחירי הנדל"ן לחודש ינואר, מסרה כי ההחלטה נועדה להביא לשיפור איכות הנתונים. מעתה, תפרסה הלשכה רק נתונים נפרדים על מחירי הנדל"ן ב-70 הערים שמרכיבות את המדד, ותשתמש בשיטה חדשה לחישוב מחירי הנדל"ן אשר מגלמת רק את מחירי הדיור, ולא את המחירים של נדל"ן מסחרי.



בכירים במשטר הסיני הודו בעבר כי יש מקום לשיפור רמת הדיוק של נתוני המקרו הכלכליים בסין. מברק דיפלומטי של ארה"ב שפורסם על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס בשנה שעברה , תיאר כיצד לי קקיאנג - סגן ראש ממשלת סין ומי שנחשב לאחד מיורשיו האפשריים של הנשיא הו ג'ינטאו, או של ראש הממשלה, וון ג'יאבאו - אמר בשיחות פרטיות כי נתוני המקרו הכלכליים של סין הם בלתי אמינים וכי אין לסמוך עליהם.



בשיחת פרטיות שניהל עם שגריר ארה"ב לסין בשנת 2007 אמר לי - אשר שימש באותה התקופה כראש המפלגה הקומוניסטית במחוז ליאונונינג - כי נתוני התוצר המקומי הגולמי של סין נקבעים באופן שרירותי על ידי פוליטיקאים מקומיים, וכי לכן אינם אמינים, לפי מסמך דיפלומטי אמריקאי שהודלף.



לי, אשר במסגרת תפקידו הנוכחי כסגן ראש ממשלה אחראי על הניהול המקרו-כלכלי במדינה, ציין בשיחות שניהל בשנת 2007 כי בכירים בממשל המקומי בסין מנפחים באופן מלכותי את נתוני התמ"ג המקומיים כדי לזכות בהערכה מצד הממשל המרכזי ולעמוד ביעדים שקבעו לעצמם.



לי, בן 55, אמר כי היו מספר מקרים שבהם סך כל נתוני התמ"ג המקומיים בסין הסתכמו ביותר מהנתונים הכלל ארציים. כך למשל, בשנת 2009, נתוני הצמיחה הרשמיים של ממשלת סין הצביעו על צמיחה של 7.1% בתוצר המחצית הראשונה של השנה, אולם סך דיווחי התמ"ג המקומיים שיקפו צמיחה גבוה ב-10% מהנתונים הרשמיים.



*לי קקיאנג, סגן ראש ממשלת סין; צילום: אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully