וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג תממן צעדי התייעלות באוניברסיטאות ב-75 מיליון שקל

מאת ליאור דטל

17.2.2011 / 7:00

המימון יחולק באופן יחסי לתקציבי האוניברסיטאות. הוות"ת תעקוב אחרי צעדי ההתייעלות, אך לא תדרוש מהאוניברסיטאות התחייבות



>> המועצה להשכלה גבוהה פנתה לאוניברסיטאות בבקשה שיחלו לתכנן וליישם תוכניות ייעול וחיסכון עוד השנה. לשם כך, הקציבה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה תקציב של עד 75 מיליון שקל, שנועד כדי לממן את עלויות יישום התוכניות. האוניברסיטאות מתמודדות עם גרעון אקטוארי בהיקף מוערך של 17-24 מיליארד שקל וקשיים כלכליים נוספים.



יו"ר הות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג, אמר כי הוא מעריך שבזכות צעדי הייעול יוכלו האוניברסיטאות לחסוך יותר מ-50 מיליון שקל ולהפנות את משאביהן לאפיקים חיוניים יותר. האוניברסיטאות לא חייבות להשתתף בתוכנית, אך במל"ג מעריכים כי ההיענות תהיה רחבה.

במהלך השנה יבצעו האוניברסיטאות מיפוי של פעולות התייעלות וחיסכון שנדרשות בכל אחת מהן ויחלו ליישמן. בשלוש השנים הקרובות תעקוב ות"ת, באמצעות ועדת היגוי מיוחדת, אחר ביצועי האוניברסיטאות ותמדוד את היקף החיסכון וההתייעלות בכל מוסד, בהתאם למדדים שייקבעו מראש. הוועדה גם תאשר את תוכניות ההתייעלות ולוחות הזמנים שלהן. בנוסף, כדי לתכנן את פעולות ההתייעלות מחייבת המועצה את האוניברסיטאות להעסיק יועצים חיצוניים ובלתי תלויים, שיאושרו על ידי הוועדה.



לשם תכנון וביצוע צעדי ההתייעלות תקצה ות"ת 75 מיליון שקל לכל אוניברסיטה, ביחס לתקציבה השנה.



המל"ג מציעה לאוניברסיטאות לבחון כמה אפשרויות ייעול ובהן צמצום היקף העסקה של הסגל המינהלי או בשכרם, העברת חלק מהתפקידים לחברות מיקור חוץ, פעילות להגדלת ההכנסות העצמאיות שלהן מפעילויות כלכליות, ואף חסכון בחשמל, מים, הוצאות תקשורת ותחזוקה ורכישת ציוד.



האוניברסיטאות יזוכו עוד השנה עד לרף שנקבע להן ויקבלו 10% מהסכום לאחר שוועדת ההיגוי תאשר את מתווה העבודה על התוכנית, מקדמה נוספת תועבר לאחר הגשת התוכניות ואת יתרת הסכום לאחר שהוועדה תאשר את התוכניות. מחלקית יקבל חלק מהסכום שהוקצה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully