וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 1 יפסיק לשדר תוכניות אקטואליה וחדשות באיכות HD

מאת אופיר בר-זהר

17.2.2011 / 7:00

בלעדי השידורים יופסקו במארס לאחר שעלו למשלם המסים 10,000 שקל ביום וכ-2.8 מיליון שקל בסך הכל מאז תום המונדיאל. תוכני ספורט ורכש ימשיכו להיות משודרים ב-HD



>> החל בתחילת מארס יפסיק ערוץ 1 לשדר את תוכניות האקטואליה באיכות hd - כך נודע ל-themarker. בין התוכניות שיוחזרו לשידור רגיל יהיו מהדורת "מבט", "הערב עם גאולה אבן", "רואים עולם" ו"מבט שני". כיום השידור ברזולוציה גבוהה מוגבל לשידורים מהאולפן ולא כולל את כתבות השטח.

הערוץ ימשיך לשדר ב-hd אירועי ספורט, שעבורם ישכור ניידות שידור ייעודיות. כמו כן ישודרו ב-hd תוכניות רכש שמגיעות מחו"ל כשהן כבר מצולמות בטכנולוגיה זו. הערוץ ישוב לשדר את תוכניות האקטואליה ברזולוציה גבוהה רק לאחר שברשות השידור יסיימו הליך מכרזי שבמסגרתו יירכש ציוד חדש לשידור hd.



ההחלטה התקבלה בישיבת ועדת הטלוויזיה של הרשות שהתקיימה בסוף ינואר. יו"ר הרשות, אמיר גילת ביקש בישיבה לקבל לידיו נתונים על הוצאות הרשות על hd ואמר כי מדובר ב"בזבוז כספי ציבור".



עלות ניידת ה-hd ששימשה להפקות ברשות הסתכמה בכ-10,000 אלף שקל ליום בתוספת מע"מ. המשמעות היא כי משלם המסים הישראלי מימן את שידורי החדשות ב-hd בסכום של 348 אלף שקל מדי חודש.



מאחר שהאירוע שהיה הגורם העיקרי להשקת שידורי ה-hd - טורניר המונדיאל - הסתיים בתחילת יולי, המשמעות היא כי במשך שמונה חודשים שילם הציבור על ניידת hd שהעבירה את שידורי החדשות. הסכום הכולל, אם כך, הוא יותר מ-2.8 מיליון שקל מאז סיום המונדיאל.



ברשות אישרו את הפסקת שידורי האקטואליה ב-hd ומסרו: "ערוץ 1 נערך לשדר מ-1 במארס חומר קנוי (רכש זר) וכן שידורים חיים שיתקבלו מניידות חיצוניות כמו שידורי ספורט, בפורמט hd. במקביל, הרשות פירסמה מכרזים לבינוי ורכש ציוד, שמימושם יאפשר שידורי אולפן. מתחילת מארס ועד לסיום עבודות התשתית התכנים שישודרו בפורמט hd הם: תוכניות הרכש ומשדרי הספורט, לרבות שידורים חיים".



בנוגע לעלות המשדרים עד כה נמסר מהרשות: "עלות ניידת hd נאמדת ב-10,000 שקל ליום בתוספת מע"מ. עלות ניידת חיצונית להפקות חוץ (שייעשה בה שימוש לאירועי ספורט; א"ב) היא כ-20 אלף שקל להפקה".



בנוגע לשאלה על שיעורי הצפייה בערוץ 511 המשדר ב-hd נמסר מהרשות: "לא ניתן לדעת את נתוני הרייטינג באפיק 511 ולבודד את הצפייה בו מאחר שכל הצפייה באפיק זה משויכת לערוץ 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully